نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 22:20

آزادراه تبریز- صوفیان اعتبارات سفر دوم ریاست جمهوری به آزاد راه تبریز- صوفیان

توافقنامه اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان وام مصوب دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی برای آزادراه تبریز- صوفیان توسط کنسرسیوم بانک های مسکن و ملت در جلسه امروز معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری امضا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی امشب در جلسه توافقنامه اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان وام مصوب دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی برای آزادراه تبریز- صوفیان اظهار کرد: با اعطای این وام، خط برگشت فاز اول آزادراه تبریز- بازرگان، حد فاصل تبریز تا بزرگراه صوفیان- شبستر را تا ۲۹ بهمن امسال افتتاح کنیم.

وی افزود: تاکنون برای احداث این آزادراه ۲۴ کیلومتری یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ذاکری با تاکید بر اهمیت پروژه آزاد راه تبریز-صوفیان گفت: این پروژه برای مردم استان امید بخش است و با توجه به ترافیک مسیر تبریز- صوفیان، می تواند گره گشای این معضل نیز باشد.

وی تشریح کرد: بانک های عامل دخیل در این پروژه با همراهی تمام در راستای تامین مالی آن همکاری دارند و امیدواریم هر چه سریع تر نسبت به تخصیص مابقی اعتبارات لازم اقدام کنند.

ذاکری ادامه داد: این آزاد راه بخشی از مسیر بین المللی بزرگراه یک آسیا است که از کشور ژاپن آغاز و با گذر از ایران و ترکیه در کشور بلغارستان به اتمام می رسد.

در این جلسه در خصوص مکان یابی ایستگاه‌ها و پایگاه های امداد و نجات، انتظامی و خدماتی در مسیر آزادراه تبریز- صوفیان نیز تصمیم گیری شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630171

مهمترین اخبار ایران و جهان: