نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 15:15

کشاورزان خراسان‌شمالی ثبت‌نام کشت قراردادی را انجام دهند

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی گفت: مهلت برای ثبت کشت قراردادی رو به اتمام است از این رو به کشاورزان استان توصیه می شود در ثبت این قرارداد در سامانه تعجیل کنند.

احمد نامور، سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: کشت قراردادی چهار محصول زراعی گندم و دانه‌های روغنی از جمله گلرنگ، کلزا و کاملینا در زمین‌ های آبی و دیم در ۸۳ هزار هکتار از کشتزارهای این استان در سال زراعی جاری هدفگذاری شده است.

وی گفت: مهلت برای ثبت کشت قراردادی رو به اتمام است از این رو به کشاورزان استان توصیه می شود در ثبت این قرارداد در سامانه تعجیل کنند. 

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی افزود: کشاورزان می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و یا رایانه، به سایت‌های اعلام شده وارد شده و اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: در برنامه نرم افزار جامع کشت قراردادی بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه خود در این طرح حضور یابند و از مزایای این طرح شامل پرداخت 1،500،000 هزار ریال کمک هزینه حمل به ازای هر تن گندم تحویلی (کرایه حمل تشویقی) و صدور بیمه نامه با ۲۰ % تخفیف برای کشاورزانی که اقدام به کشت قراردادی می‌کنند استفاده نمایند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630927

مهمترین اخبار ایران و جهان: