نیوز سیتی!
26 تیر 1399 - 11:01

بانک‌های قزوین سوله‌های تولیدی تملک‌شده را در اختیار شرکت‌های فناور می‌گذارند

گروه استان‌ها-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت:‌ بانک‌های استان مکلف شده‌اند که سوله‌های تولیدی که از شرکت‌های بدهکار تملک کرده‌اند را در اختیار شرکت‌ّ‌های فناور و دانش‌بنیان قرار دهند.

ابوالفضل یاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به دستور دولت مبنی بر رفع تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها اظهار داشت:‌ بانک‌های استان مکلف شده‌اند که سوله‌های تولیدی که از شرکت‌های بدهکار تملک کرده‌اند را با تسهیلاتی در اختیار شرکت‌ّ‌های فناور و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان قرار دهند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بانک‌ها تسهیلات و وام‌هایی را به این شرکت‌های فناور پرداخت می‌کنند تا این شرکت‌ها بتوانند از این سرمایه برای بهسازی و نوسازی سوله‌های تولیدی تملک‌شده و نصب تجهیزات در آنها استفاده کنند.

یاری با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی اختیارهای ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های فناور دارد، ادامه داد: شرکت‌های فناوری در صورت تجاری شدن فعالیت خود می‌توانند زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی بگیرند که فقط 10 درصد از بهای زمین را باید به صورت نقدی پرداخت کنند و بقیه آن را می‌توانند در اقساط 4 ساله بپردازند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تاکید بر لزوم حمایت همه دستگاه‌ّ‌های اجرایی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان گفت: طبق دستور دولت مجوزهای تولید و تجاری‌سازی باید به‌سرعت و در کمترین زمان برای واحدهای تولیدی فناور صادر شود و این واحدها از نظر اعطای تسهیلات بانکی در اولویت قرار بگیرند.

یاری اضافه کرد: با توجه به هزینه پایین تولید در این شرکت‌ها و سودآوری بالای آنها نسبت به سرمایه اولیه بنا داریم تا به‌مرور واحدهای تولیدی فناور را جایگزین شرکت‌های کنیم که تولید آنها پرهزینه است و به منابع آبی و زیست‌محیطی خسارت وارد می‌کنند؛ چرا که آینده متعلق به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و برای تولید محصولات با قابلیت رقابت در بازار بین‌المللی به توسعه چنین شرکت‌های نیاز داریم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1676027

مهمترین اخبار ایران و جهان: