نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 20:41

بارش برف استان اردبیل را فرا گرفت + فیلم

بارش برف که از ظهر امروز در مناطق مختلف استان آغاز شده است، اکنون شدت گرفته و سراسر استان اردبیل را سفید پوش کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مطابق اعلام اداره کل هواشناسی، بارش برف که از حوالی ظهر امروز در نقاط مختلف استان اردبیل آغاز شده بود طی ساعات گذشته شدت گرفته و اکنون برف سراسر استان اردبیل را دربر گرفته است.

در حال حاضر بارش برف در تمام نقاط استان اردبیل با شدت در حال باریدن است و این بارش ضمن خوشحالی کشاورزان و اهالی سبب بروز مشکلاتی نیز در تردد شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی بارش برف تا بعدازظهر فردا در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت، اما شدت بارش برف در مرکز استان قابل توجه خواهد بود.

 

 

تردد در محورهای مواصلاتی فقط با زنجیرچرخ

بر اساس اعلام پلیس راه اردبیل تمامی محور‌های مواصلاتی خیس، لغزنده و یا پوشیده از برف است و در محورهایی همچون اردبیل-آستارا (محدوده گردنه حیران) و اسالم- خلخال تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

پلیس راه و راهداری استان اردبیل در اطلاعیه‌هایی جداگانه از هموطنان خواستند تا آرامش اوضاع جوی از تردد غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خودداری کنند.

بارش برف هم‌چنین سبب ایجاد راهبندان‌های طولانی در داخل شهر اردبیل شده است و در برخی خیابان‌های شیب دار عملا تردد خودرویی غیرممکن شده است.

 

بارش برف در اردبیل و تعطیلی مدارس و امتحانات دانشگاه‌ها

اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در نوبت صبح و عصر امروز برخی مدارس استان را تعطیل اعلام کرد و هم چنین به دلیل برودت هوا و بارش برف در اردبیل، نیر، نمین، هیر، سرعین، مشگین شهر، ارشق و گرمی فعالیت‌های آموزشی کلیه دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۲۴ دی ماه به‌صورت غیر حضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

طبق اطلاعیه دانشگاه محقق اردبیلی به دلیل بارش برف و برودت هوا امتحانات کلیه مقاطع تحصیلی در روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ لغو شده و زمان جدید این امتحانات متعاقبا به دانشجویان اعلام خواهد شد.

هم‌چنین طبق اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی نیز کلیه امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در روز یکشنبه ۲۴ دی ماه(فردا) لغو و در همان ساعات به روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه موکول شده است.

 

 

امدادرسانی به ۱۷۹ خودروی گرفتار در برف خلخال

حجت الاسلام عبدالاحد بابایی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از وضعیت برف و کولاک شدید در گردنه الماس خبر داد و گفت: از شب گذشته تا به امروز امدادرسانی‌ها به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک محورهای مواصلاتی خلخال و گردنه الماس ادامه داشته است.

وی افزود: طی این مدت به ۱۷۹ خودروی گرفتار در برف و کولاک گرنه الماس امدادرسانی شده و هم‌چنان امدادرسانی به خودروهای عبوری از این جاده‌ها ادامه دارد.

 

 

ترافیک سنگین در محور اردبیل به آستارا

وحید علیپور رئیس پلیس راه استان اردبیل گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در محور اردبیل به آستارا به دلیل قیچی‌کردن یک دستگاه تریلی شاهد ترافیک سنگین در گردنه حیران بودیم که در حال حاضر با برطرف شدن این مشکل تردد در این جاده در جریان است.

وی افزود: با توجه به شدت بارش برف و سطح لغزنده جاده‌، تردد در محور اردبیل به آستارا فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

بر اساس اعلام رئیس پلیس راه استان اردبیل کادر پلیس راه استان در آماده باش کامل به سر می‌برد و در سراسر محور‌های مواصلاتی استان با حضور حداکثریرخود در حال خدمت رسانی به هموطنان است.

 

 

راهداری مشگین‌شهر در حالت آماده باش

همزمان با ورود سامانه بارشی به شهرستان و صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی و آغاز بارش‌ها، راهدارانِ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در قالب اکیپ‌های مختلف به حالت آماده باش کامل درآمده و به محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی اعزام شدند.

رضا فرج پور، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: در انبارهای راهدارخانه‌ها به میزان لازم ماسه و نمک برای نگهداری، بازگشایی و یخ زدایی محورهای مواصلاتی انباشه شده است و همکاران‌مان در تمامی محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی حاضر هستند.

 وی با اشاره به هشدارهای صادره از سوی هواشناسی و اعلام سطح نارنجی و آغاز بارش‌ها در تمامی محورهای مواصلاتی سطح شهرستان از همشهریان خواست: با توجه به ناپایداری‌های جوی و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار  حدامکان از سفرهای غیرضرروی خوداری نموده و در صورت لزوم و حضور در جاده ها حتماً زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

 

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636571

مهمترین اخبار ایران و جهان: