نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 14:53

تلاش برای کاهش قیمت کالای اساسی در هفته‌های آتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، گفت: امیدواریم در هفته‌های آتی شاهد کاهش قیمت در حوزه‌ عرضه کالاهای اساسی در بازار باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد افضلی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، امروز در رزمایش تشدید نظارت و بازرسی کالاهای اساسی، ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، با بیان اینکه براساس تصویبات مصوبه ستاد تنظیم بازار استان که در راستای مصوبات تنظیم بازار کشور است، گفت: باتوجه به تاکیدات استاندار مقرر گردید که با نزدیک شدن به پایان سال و ایام نوروز که مصادف با تقاضای بیشتر در بخشی از کالاها، خدمات و همچنین مصادف با ماه مبارک رمضان در حوزه بازار نسبت به نظارت بر بخش‌گران فروشی توجه بیشتری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی در حوزه کالای اساسی از جمله سازمان جهاد کشاورزی نقش نظارتی، کنترل بازار و همچنین تأمین کالاهای اساسی را در دستور کار دارند، افزود: در حوزه کالاهای صنعتی بخش خدمات پایان سال  برعهده سازمان صمت، اتحادیه‌ها و همچنین اصناف، دستگاه‌های تعزیرات حکومتی است.

افضلی با بیان اینکه مقرر شد قرارگاهی در مجموعه علوم دامی در حوزه‌های مختلف مستقر شوند، بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط موضوع نقش نظارتی را به صورت متمرکز با محوریت، مدیریت دبیرخانه حوزه‌های کالاهای اساسی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌ کالاهای اساسی نظارت تشدید می‌شود، ادامه داد: اقلامی که از طریق دولت تخصیص یافته و قیمت مصوب ملی تعریف شده باید با مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

افضلی ادامه داد: در حوزه تامین مصوباتی را ستاد تنظیم بازار دارد که مجموعه جهاد کشاورزی تلاش کردند سهم بیشتری به استان البرز تخصیص یابد. 

وی گفت: امیدواریم در هفته‌های آتی شاهد کاهش قیمت در حوزه‌ عرضه کالاهای اساسی در بازار باشیم.

افضلی بیان کرد: امروز با حضور۱۳۰ نفر از مجموعه بازرسان مرتبط با دستگاه‌های مختلف در ۶۵ اکیپ خودروی نظارت را در استان فعال کردیم و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مردم اگر با گران فروشی مواجه شدند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و در کمترین زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629627

مهمترین اخبار ایران و جهان: