نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 16:01

شرایط معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا

معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که شرکت‌های نوپا پس از حداکثر ۶ ماه فعالیت فناورانه می‌توانند دانش‌بنیان شوند، گفت: شرکت‌های نوپا تا زمانی که گردش مالی آن‌ها از ۵ میلیارد تومان بالاتر نرفته، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران برگزار شد، با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین داشته‌های مردمی انقلاب اسلامی، نظام سلامت است، گفت: باید جایگاه بالای نظام سلامت را نگه داشت و به ارتقای آن کمک کرد. در حوزه سلامت امروز افق‌های جدیدی از جمله پزشکی فردمحور و پزشکی بازساختی مطرح شده و در درمان بیماری‌هایی که بشر تاکنون نتوانسته بر آن غلبه کند، با تغییر پارادیم نگاه به درمان و سلامت، راهکارهای فناورانه و جدید ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر کار فناورانه افزود: حرکت جامعه سلامت و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت فناوری، یک ضرورت جدی است. حوزه سلامت از آن‌جا که به طور مستقیم با بازار مصرف، اقتصاد و مراجعان خود در ارتباط است، به شکل نیازمحور و عملیاتی می‌تواند فعالیت کند. بهترین توفیقات در شرکت‌های دانش‌بنیان، زمانی حاصل شده که فعالان حوزه سلامت با شناسایی شرایط، نیازها و بازار، مجوزها و فرآیندها در توسعه محصول، فناوری و خدمت جدید مشارکت کرده‌اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: سازوکار شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقا یافته و شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا پس از حداکثر 6 ماه فعالیت فناورانه می‌توانند دانش‌بنیان شوند و شرکت‌های نوپا تا 5 سال اول و زمانی که گردش مالی آنها از 5 میلیارد تومان بالاتر نرفته، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

فیروزآبادی از تغییر رویکرد بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی و حمایت از نخبگان خبر داد و گفت: نظام شناسایی بنیاد ملی نخبگان از رویکرد خوداظهاری و پر کردن فرم به شناسایی فعال تبدیل می‌شود و برگزیدگان جشنواره‌های بزرگ حوزه سلامت می‌توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شوند.

وی با تاکید بر حمایت بنیاد ملی نخبگان از اساتید ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی، یادآور شد: حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان به جای این‌که با تقاضای افراد باشد، حول محور اساتید خواهد بود. در این مسیر، اساتید ویژه توسط بنیاد ملی نخبگان شناسایی می‌شوند و تمام تسهیلات بنیاد از جمله پژوهانه و تسهیلات نظام وظیفه به صورت بسته‌های مختلف در اختیار اساتید نخبه پرور قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1645971

مهمترین اخبار ایران و جهان: