نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 14:40

صدای مردم| ۱۰ روستای دیواندره همچنان در خانوشی

عضو شورای شهرستان دیواندره گفت: به دلیل بارش برف و کولاک شدید چند روز است مسیر دسترسی 15 روستای بخش سارال دیواندره مسدود و برق 10 روستا قطع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بارش برف و کولاک شدید طی روزهای اخیر در استان موجب بسته شدن راه‌های ارتباطی در برخی شهرستان‌ها شد و علیرغم تلاش راهداران برخی از مسیرها هنوز بازگشایی نشده است.

به دنبال درخواست مکرر مردم روستاهای بخش سارال شهرستان دیواندره مبنی بر شرایط نامساعد وضعیت راه‌های دسترسی و قطعی برق با جمیل محمودی عضو شورای بخش وضعیت روستاهای این بخش را جویا شدیم که اظهار کرد: بارش برف و کولاک شدید طی چند روز اخیر موجب مسدود شدن مسیرهای دسترسی به بیش از 15 روستای این بخش شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه دسترسی و برق روستاهای تازه‌آباد قاضی علی، اقبلاق سارال، تازه آباد دوله‌رش، کوسومر، کول، برده سفید و یک فاز محور گیزمل تا درویان فارس قطع است.

وی با بیان اینکه بسته بودن راه دسترسی مانع از حضور عوامل شرکت برق و رفع مشکل برق این روستاها شده است، عنوان کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر برای اعزام ماشین برفخور به منظور بازگشایی این راه‌ها شرکت برق تا کنون اقدامی انجام نداده است.

به گفته وی، عوامل شرکت برق برای اتصال برق برخی روستاها مجبور شده‌اند پیاده مسیر را طی کنند اما انجام عملیات رفع مشکل قطعی برق سایر روستاها تنها در صورت بازگشایی مسیرها ممکن است.

وی گفت: راه دسترسی روستاهای ذلکه، گاوآهنتو، گورجی، قلعه گاه، مرده دره، کانی سیدمراد و قزبلاغ، مرده دره و کانی سیمراد نیز همچانان مسدود است.

به گفته وی، عملیات برفروبی از آغاز بارش‌ها تا کنون در روستاهای درویشان، قلعه ولیانه، کول، دوزخدره، درویان فارس، گرجی و کوسومر انجام نشده است.                               

وی تصریح کرد: از خبرگزاری فارس انتظار داریم صدای مردم این روستاها را به گوش متولیان امر برساند چرا که نبود برق مردم را در تامین نان و آب هم با مشکل مواجه کرده و آنتن دهی موبایل هم قطع است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638627

مهمترین اخبار ایران و جهان: