نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 13:13

یادواره شهدای مدافع حرم اهواز برگزار می‌شود

یادواره شهدای مدافع حرم عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا اهواز در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یادواره شهدای مدافع حرم عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا اهواز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در این شهر برگزار می‌شود.

این یادواره روز جمعه 13 بهمن‌ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت اسران در سال 1357 از ساعت 19 آغاز می‌شود که مردم شهرهای مختلف خوزستان یاد و خاطره شهیدان عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا را گرامی می‌دارند.

یادواره شهیدان عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در گلزار شهدای اهواز، یادمان سردار شهید علی هاشمی برگزار می‌شود که اقشار مختلف مردم، علما، روحانیون، طلاب علوم دینی، دانشجویان، دانش‌آموزان و  بسیجیان سلحشور در این محفل نورانی حضور می‌یابند.

در این آیین سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه و برادر شهید ابوالقاسم و محمود خادم سیدالشهدا سخنرانی می‌کند.

همچنین در یادواره شهیدان عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در گلزار شهدای اهواز سیدکریم موسوی آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت می‌کند و محمود خزلی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

جمعی از خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان نیز در آیین بزرگداشت این شهدای آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا حضور می‌یابند.

همچنین جمعی از مدافعان حرم و نیروهای جبهه مقاومت نیز در یادواره شهدای مدافع حرم عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا اهواز حضور می‌یابند و به این دلیرمردان شهید ادای احترام می‌کنند.

شهید محمود مراداسکندری،‌ شهید‌ رضا عادلی(کردزنگنه)، روحانی شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی‌بلوطکی، شهید حبیب رحیمی‌منش، شهید داوود نریمیسا، شهید عباس کردانی(کردونی)، شهید علی حسینی‌کاهکش و روحانی شهید حجت‌الاسلام مجید محمدی شهدای مدافع حرم عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا اهواز هستند.

همچنین از شهید احمد‌ حاجیوندالیاسی، شهید صالح صالحی، سردار شهید علی‌محمد قربانی، شهید علیرضا حاجیوند قیاسی، سردار شهید احمد مجدی و شهید جاویدالاثر حسین سعادت‌خواه می‌توان به‌عنوان دیگر شهدای مدافع حرم خوزستان در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا سوریه نام برد.

سردار شهید جانمحمد علی‌پور، روحانی حجت‌الاسلام شهید محمد کیهانی، شهید عارف کایدخورده و شهید عادل سعد از دیگر رزمندگان استان خوزستان بودند که در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا حضور داشتند ولی پس از این عملیات به شهادت رسیدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657771

مهمترین اخبار ایران و جهان: