نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 14:40

11 اسفند چهلمین انتخابات ایران

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال چهلمین انتخابات در کشور ما برگزار می شود، گفت: مجریان انتخابات حق هیچ‌گونه سوگیری نسبت به جریان های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی را ندارند و هیات نظارت نیز باید ما را در این خصوص مساعدت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مالک رحمتی امروز در همایش هیات نظارت استان اظهار کرد: با این ویژگی، انتخابات پیش رو با شور و شعور و رقابت و سلامت کامل برگزار می شود‌.

وی اضافه کرد: در رژیم طاغوت در این کشور چیزی به نام مردم‌سالاری دینی نبود و اگر رهبری داهیانه امام ره و حضور جانانه مردم و ایثارگری خانواده شهدا نبود، امروز از رای مردم خبری نبود.

چهلمین انتخابات ایران

رحمتی با اشاره به اینکه امسال چهلمین انتخابات در کشور ما برگزار می شود، ادامه داد: هدیه ای که حضرت امام در قالب مردم به کشور هدیه کرد، رشد و بالندگی برای کشور آورد.

وی یادآوری کرد: تاکنون ۱۱ دوره انتخابات مجلس، ۱۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان برگزار شده و این تعبیر عملی مردم‌سالاری دینی است. 

رحمتی تشریح کرد: این نعمت الهی است که رهبری و امام از شیوه مراجعه به رای مردم صیانت کردند و باید این را برای مردم تبیین کنیم. 

وی با بیان اینکه ما مدیون شهدا و امامین انقلاب هستیم، افزود: مهمترین ویژگی انتخابات کشور ما مردمی بودن آن است.

رحمتی یادآوری کرد: در برگزاری این دوره از انتخابات بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی مشارکت دارند که همه از بزرگان، معتمدان و امنا هستند. 

نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی ادامه داد: این انقلاب بر پایه مراجعه به رای مردم بر پا شده و در ۴۵ سال گذشته هیچ دولت و مجلسی بدون مراجعه به رای مردم تشکیل نشده است.

وی اضافه کرد: هیات نظارت در برگزاری انتخابات، نقش ویژه ای دارد و کارش دشوار است، زیرا بر نامزدها و  فعالیت دست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز نظارت دارد. 

وی گفت: تمام استکبار جهانی به زعم خود برای تضعیف و مخدوش کردن انتخابات تمرکز کرده که این خواب آشفته با بصیرت مردم مانند همیشه نقش بر آب خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مجریان انتخابات حق هیچ‌گونه سوگیری نسبت به جریان های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی را ندارند و هیات نظارت نیز باید ما را در این خصوص مساعدت کند. 

وی افزود: باید با رفتار و اعمال خود شور و حرارت و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم. 

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات با انتخاب نامزدهای اصلح باید مجلس قوی تشکیل دهیم، زیرا در دوره تحولی کشورمان قرار داریم.

رحمتی ادامه داد: برای تحقق این مهم، گروه های مرجع و رهبران فکری و رسانه ها و فضای مجازی  نقش به سزایی دارند تا با جهاد تبیین بستر مشارکت افزایی را فراهم کنند.

وی افزود: چون انتخابات توسط خودم مردم ما برگزار می شود، بر خلاف انتخابات تشریفاتی دیگر کشورها، پویایی دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665227

مهمترین اخبار ایران و جهان: