نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 12:18

شرکت در انتخابات از ابعاد اتحاد ملی و مقابله با دشمن است

یک کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم وحدت حول منافع کشور شرکت در انتخابات را از ابعاد اتحاد ملی و مقابله با دشمن عنوان کرد و گفت: منش شهید سلیمانی در وحدت و دشمن‌شناسی مد نظر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی‌یمین صلح امروز در نشست تبیینی با موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری درباره مسئله سرمایه اجتماعی در سالن جلسات اداره آموزش و پژوهش با اشاره به ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی آن را عامل تحقق اهداف کشور و افزایش‌دهنده ضریب موفقیت دانست و افزود: سرمایه اجتماعی شامل اعتماد اجتماعی، هنجارهای اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هرچه اعتماد تقویت شود مشارکت نیز افزایش خواهد یافت افزود: امروز دغدغه بر افزایش مشارکت باشد که این مهم با افزایش سرمایه اجتماعی محقق می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی مکتب شهید سلیمانی را در افزایش سرمایه اجتماعی موثر عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی فردی ساده‌زیست، با مناعت طبع بالا، مسئولیت‌پذیر و انقلابی بود که در رفتار او کوچکترین اثری از خودبزرگ‌بینی نبود.

وی اضافه کرد: باید آنقدر در خصوص ساده‌زیستی گفته شود که تبدیل به گفتمان شده و هیچ مسئولی جرات نکند غیر از این رفتار کند.

حسینی‌یمین با بیان اینکه ساده‌زیستی مسئولان و صداقت آنها تولید سرمایه اجتماعی می‌کند و دروغ آن را از بین می‌برد تصریح کرد: صدق و اخلاص مهمترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی است و باید در این مسیر پیش رویم.

وی اتحاد ملی را بزرگترین سرمایه اجتماعی دانست و گفت: شهید سلیمانی به شدت  انقلابی بود اما اهل حزب و جناح در مسائل داخل کشور نبود و فقط حول محور ولایت و منافع کشور و مردم حرکت می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم وحدت حول مقابله با دشمن گفت: روش و منش شهید سلیمانی در عرصه وحدت و دشمن‌شناسی باید مد نظر باشد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624027

مهمترین اخبار ایران و جهان: