نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 11:34

ارتقای نمرات نهایی و جایگاه کنکور در اردبیل

مشگین‌شهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ماه‌های پایانی سال تحصیلی تلاش ما این است تا دانش‌آموزان را آماده آزمون نهایی و کنکور کنیم تا ارتقای جایگاه استان را در ۲ حوزه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری شامگاه دوشنبه در گردهمایی مدیران مدارس «سمپاد» در مشگین‌شهر اظهار کرد: امسال برای اولین بار اصلاح اوراق نهایی در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا حقی از هیچ دانش‌آموز دوره دوازدهم تضییع نشود.

وی تصریح کرد: در کنار این امر آماده‌سازی دانش‌آموزان به ویژه در پایه دوازدهم در آزمون نهایی و همچنین شرکت در کنکور انجام شده و انتظار می‌رود امسال ارتقای نمرات نهایی دانش‌آموزان استان را در بین استان‌های کشور شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت ساماندهی فضای آموزشی و نیروی انسانی را در مدارس «سمپاد» و استعدادهای درخشان یادآور شد و گفت: در این زمینه مدیران برنامه‌ریزی‌های خود را از هم اکنون آغاز کردند تا در سال تحصیلی پیش رو با دغدغه و مشکلی روبه‌رو نشوند.

صفری افزود: امیدواریم همه مصوبات این جلسات به صورت دقیق مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد تا ما بتوانیم شرایط مطلوب تحصیلی، همچنین نمرات و موفقیت دانش‌آموزان «سمپاد» را در آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در یک ماه آینده با برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین کلاس‌های جبرانی سعی بر این خواهد بود تا دانش‌آموزان بیشتر برای آزمون‌های نهایی و همچنین مقاطع مختلف آماده شده و ما وضعیت مطلوب تحصیلی را در پایان سال تحصیلی جاری شاهد باشیم.

صفری اضافه کرد: مشگین‌شهر در کنار اردبیل و پارس‌آباد همچنان از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد که قرار شده با جذب خیرین احداث و توسعه فضاهای آموزشی را به شکل مطلوب در این شهرستان شاهد باشیم.

وی همکاری مسئولان شهرستان مشگین را در بهبود فضای آموزشی و همچنین توانمندسازی نیروی انسانی یادآور شد و بیان کرد: در همه حوزه‌ها سعی بر این است تا فضای رقابتی برای دانش‌آموزان و ارتقای علمی و تربیتی آنها به وجود آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از مدیران مدارس خواست تا با لحاظ کردن شرایط تحصیل دانش‌آموزان در سال آینده، کمبودها و کاستی‌ها را برطرف و تقویت نظام آموزشی و تربیتی را در اولویت قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157027

مهمترین اخبار ایران و جهان: