نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 15:05

مبادی ورودی و خروجی شهرها در اردبیل پاکسازی می‌شود

اردبیل-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مبادی ورودی و خروجی شهرها در استان اردبیل به مناسبت هفته«هوای پاک» و به مناسبت رویداد بین المللی ۲۰۲۳ در اردبیل پاکسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم پور ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی گرامی داشت هفته زمین پاک اظهار کرد: مبادی ورودی و خروجی شهرها در استان اردبیل به مناسبت هفته «هوای پاک» و به مناسبت رویداد بین المللی ۲۰۲۳ در اردبیل با هدف تنویر افکار عمومی و گسترش مسئولیت اجتماعی در قبال حفظ محیط زیست در بین شهروندان پاکسازی می‌شود.

وی افزود: اجرای مسابقات زیست محیطی با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تبیین اهمیت محیط زیست با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، افتتاح خانه‌های محیط زیست و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه مدیریت پسماند، نواختن زنگ زمین پاک در مدارس، اجرای برنامه‌های پاکسازی مناطق گردشگری و تفرجگاه‌ها و تداوم برنامه «اقدام ملی مسیر سبز- ایران پاک» با پاکسازی طبیعت و محیط زیست از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته زمین پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: هدف از برگزاری گرامیداشت «هفته زمین پاک» ایجاد آگاهی و جلب افکار عمومی در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی زمین است تا با ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست همه مردم خود را نسبت به پاکیزه نگهداشتن زمین موظف بدانند.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه مدیریت صحیح پسماندها با بکارگیری روش‌های بازیافت و تفکیک از مبدا زباله‌ها امکان پذیر است و امروزه این موضوع از مسائل مهم کشورها محسوب می‌شود، افزود: شعار هفته زمین پاک امسال، «سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز» انتخاب شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157727

مهمترین اخبار ایران و جهان: