نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 17:25

احیای نقش هدایت گری قرآن در جامعه ضرورت مهم تربیتی است

اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: قرآن به عنوان کلام زنده باید همواره مکتب تربیتی و هدایت گر جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر پنجشنبه در محفل انس با قرآن در مسجد باغمیشه اردبیل در سخنانی اظهار کرد: کلام الهی از علم الهی نشأت گرفته و با توجه به اینکه یکی از صفات خدا حی و زنده بودن است لذا کلام از موجود زنده کهنه نمی‌شود و همواره پویا و مورد استفاده بشریت و تأثیر گذار در جامعه است.

وی گفت: در هنگام تلاوت قرآن، کلام الهی در حال تعامل با انسان بوده و وجودش را پایش می‌کند بنابراین اهل قرآن باید به قرآنی بودن خود افتخار کند که در محضر برترین مکتب عالم هستی حضور یافته و از برکات آن بهره مند می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل به نقشه‌های دشمن در دور کردن جامعه اسلامی از آموزه‌های قرآن اشاره کرد و افزود: اکنون تمام همت جهان کفر و شرک بر این است که مانع بهره‌مندی جامعه اسلامی از برکات قرآنی شود و این امر نشان از ترس و استیصال آنان در مقابل قدرت اسلام و قرآن است.

وی قرآن را بصیرت افزا و هدایت‌گر بشریت عنوان کرد و گفت: اهل قرآن به‌لحاظ بهره‌مندی از کلام نوربخش قرآن، از سالم‌ترین افراد در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستند و این برترین مزیت قرائت قرآن و همنشینی با کلام الهی است.

احیای نقش هدایت گری قرآن در جامعه ضرورت مهم تربیتی است

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: خداوند از طریق قرآن ودیعه خود را به بشریت عنایت می‌کند لذا باید از فرصت به دست آمده در ماه رمضان برای فراگیری آموزه‌های قرآنی تلاش کرده و نسل جوان جامعه را با جذابیت و پویایی این کلام الهی مأنوس کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به سیره زندگانی امام حسن (ع) افزود: قرآن فارق بین حق و باطل است است و امام حسن (ع) نیر چون زمان امامتش حتی سخت‌تر از زمان پیامبر بود، فارق بین حق و باطل بوده و همچون قرآن، کریمانه همگان را به سفره احسان و انفاق خویش دعوت می‌کرد.

در ادامه قرائت قرآن توسط حافظان و قاریان قرآن، اجرای تواشیح و مولودخوانی در وصف حضرت امام حسن (ع) انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131827

مهمترین اخبار ایران و جهان: