نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 16:23

۶۷۷ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی اردبیل ثبت شده است

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از زمان آغاز طرح نوروزی راهداری در اردبیل ۳۶۳ هزار تردد ورودی و ۳۱۴ هزار تردد خروجی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم الله وثوقی بعدازظهر یکشنبه در بازدید از محور اردبیل – آستارا با اشاره به رشد ۶۳ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل اظهار کرد: از زمان آغاز طرح نوروزی راهداری از مورخ ۲۴ اسفند تا ۵ فروردین ماه ۶۷۷ هزار تردد درمبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۳۶۳ هزار تردد در مبادی ورودی و ۳۱۴ هزار تردد نیز در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۱۴ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده بود افزایش ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گردشگرپذیر بودن استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: افزایش تردد در همه محورهای مواصلاتی استان اردبیل در همین مدت روی داده است.

وثوقی ادامه داد: در مدت یاد شده ۱۲۲ هزار و ۳۵۲ تردد در محور اردبیل – سرچم ،۱۳۵ هزار و ۸۳۳ تردد در محور نیر – سراب، ۵۷ هزار و ۳۵۵ تردد در محور اصلاندوزکلیبر، ۲۵۴ هزار و ۵۷۵ تردد در محور اردبیل – آستارا، ۳۷ هزار و ۶۱۵ تردد در محور خلخال – اسالم و ۶۹ هزار و۲۵۵ تردد نیز در محور مشگین شهر-اهر ثبت شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل فعالیت ۷۴ سامانه تردد شمار، ۴۱ دوربین نظارت تصویری و ۶۶ سامانه ثبت تخلفات در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: دو سامانه توزین حین حرکت و سه تابلو پیام متغیر نیز فعال است.

وثوقی از جابجایی ۳۶ هزار و۳۰۷ نفر مسافر توسط ناوگان‌های مختلف از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور خبر داد و افزود: این میزان جابجایی سفر در قالب ۶ هزار و ۴۸۰ سفر انجام شده است.

وی از افزایش ۵ درصدی جابجایی مسافر در اردبیل نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل دائم از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۵۰ دستگاه سواری و ۲۵۰ دستگاه مینی بوس در طرح نوروزی در خدمت مردم و مسافران هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست؛ قبل از سفر به منظور اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و هرگونه انتقاد و شکایت خود را ارائه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1111027

مهمترین اخبار ایران و جهان: