نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 13:03

خط سرخ شهادت در استان بوشهر تاریخ ۵۵۰ ساله دارد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: خط سرخ شهادت در استان بوشهر تاریخ ۵۵۰ ساله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در نشست با نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: توجه به مشکلات اشتغال خانواده معظم شهدا یک ضرورت است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی خواستار توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری توسط بنیاد شهید بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر شد و اضافه کرد: ساخت اردوگاه رفاهی و تفریحی ویژه خانواده معظم شهدا مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان در استان بوشهر خواستار توجه ویژه به امر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از سوی بنیاد شهید شد.

وی خدمت به خانواده شهدا را عبادت دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه مبارزات دینی مقابل بیگانگان، مبارزات ضداستعماری و متجاوزان تاریخ ۵۵۰ ساله دارد.

امام جمعه بوشهر با تشریح حمله و تجاوز کشورهای مختلف غربی از ۵۵۰ سال پیش به بوشهر خاطرنشان کرد: اوج حمله متجاوزان به بوشهر به ۲ قرن پیش در ۴ حمله انگلیسی‌ها برمی‌گردد که هر ۴ بار شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه در حمله انگلیسی‌ها به بوشهر مبارزان و مجاهدان از جمله رئیس علی دلواری خط سرخ مقاومت تأسیس کردند گفت: ایجاد خط سرخ شهادت در استان بوشهر به قرن‌های گذشته برمی‌گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف از جمله داخل و خارج از کشور، دفاعی، فرهنگی و نظامی دارای شهید است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1185527

مهمترین اخبار ایران و جهان: