نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:09

صهیونیسم در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد/ افول قدرت امریکا مسجل شده است

ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه امروز صهیونیسم در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد بر کارکرد اتحاد کشورهای اسلامی و مسلمانان برای مقابله با این رژیم تاکید کرده و بر افول امریکا با توجه به شواهد موجود از جمله کنار گذاشته شدن دلار در مبادلات جهانی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه امروز صهیونیسم در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد بر کارکرد اتحاد کشورهای اسلامی و مسلمانان برای مقابله با این رژیم تاکید کرده و بر افول امریکا با توجه به شواهد موجود از جمله کنار گذاشته شدن دلار در مبادلات جهانی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های این هفته نماز با تاکید بر اینکه دشمنان ایران در همه عرصه‌های در مقابل ایران ضعیف شده‌اند، اظهار کرد: ضعف دشمن و قوی‌تر شدن جبهه مقاومت امری است که خود دشمن به آن اعتراف می‌کند.

امام جمعه آب‌بر به نیمه‌کار رها شدن تعریض ورودی شهر آب‌بر از ضلع شرقی اشاره و تصریح کرد: این اقدام که با همکاری مردم در حال انجام است باید توسط مسؤولان پیگیری شود.

وی به در پیش بودن روز 29 فروردین که روز ارتش نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: ارتش در کنار دیگر نیروها در همه صحنه‌ها حضور موثر دارد و تهدیدی را پاسخ قاطع خواهد داد.

 

روز قدس یادگار امام راحل است

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های نماز این هفته با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، روز قدس را یادگار برجسته امام راحل دانست و تصریح کرد: روز قدس راهبرد امام برای دفاع از فلسطین و نشانه دلبستگی مردم و انقلاب ایران به ماجرای قدس شریف است.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه امروز صهیونیسم در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد، افزود: کشورهای اسلامی و مسلمانان می‌توانند با اتحاد و همدلی این غده سرطانی را از روی زمین محو و نابود کنند.

وی در ادامه انضباط مالی را یکی از راه‌های مهار تورم و تحقق شعار سال برشمرد و گفت: عملکرد هر نظام اقتصادی  برآیند کنش متقابل و همزمان چهار بازار کالا و خدمات، بازار کار، بازار پول و بازار سرمایه است و نبود انضباط مالی باعث اختلال در این بازارها و تشدید عدم تعادل در نظام اقتصادی شده است.

علی‌اکبری بر لزوم لایروبی از رودخانه‌های فصلی سطح ماهنشان تاکید کرد و گفت: مردم و مسؤولان باید به فکر علاج واقعه قبل از وقوع باشند.

 

ظرفیت چمن سلطانیه نباید تبدیل به تهدید شود

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب به مساله حجاب و آغاز برخورد با پدیده غیر شرعی و غیر قانونی کشف حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه عفاف و حجاب یک امر اجتماعی است و اجتماع مردم در شب‌های قدر نشانه پایبندی آنها به ارزش‌ها است، گفت: از موضع فرمانده کل فراجا و اقدام نیروهای انتظامی حمایت می‌کنیم و از مردم مؤمن هم انتظار می‌رود که پشتیبان حافظان امنیت اخلاقی جامعه باشند.

امام جمعه سلطانیه مشکل گرد و غبار چمن سلطانیه را یادآور شد و افزود: نباید این ظرفیت عظیم با ایجاد گرد و غبار به تهدید شهر و مردم تبدیل شود و لذا مسؤولان که اطلاع دارم پیگیر هم هستند هر طرح و برنامه‌ای دارند را سریع‌تر اجرا کنند.

وی به افول قدرت همه جانبه آمریکا و ضعیف شدن آن اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شکست خورده و در ایجاد ائتلاف سیاسی و نظامی برای حفظ ابرقدرتی خود ناکام مانده است، ادامه داد: میانجیگری چین برای توقف جنگ اوکراین و چراغ سبز آمریکا به اروپا برای پذیرش میانجیگری چین و از طرفی میانجیگری چین در توافق ایران و عربستان نشانگر افول آمریکا و تشکیل نظم نوین در جهان و پایان دوران تک قطبی است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی هم ائتلاف ضد دلاری علیه آمریکا در حال شکل گرفتن است و علاوه بر مخالفت با دلار در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی، اروپایی‌ها نیز به حذف دلار از مبادلات جهانی روی آورده‌اند و فرانسه نیز جدیدا اعلام کرده باید وابستگی خود به دلار را کاهش دهند و مالزی و هند نیز مبادلات خود را با روپیه هند انجام می‌دهند، افزود: چین، روسیه، ایران، عربستان، پاکستان و برزیل توافقاتی دو جانبه یا چند جانبه در همین زمینه دارند که همه بیانگر قوت و قدرت ارزهای محلی در برابر دلار آمریکا است.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز جهانی قدس، به تشریح چرایی روز قدس و حمایت از فلسطین بر اساس آیات و روایات پرداخت و با بیان اینکه اسرائیل رفتنی است و فلسطین آزاد خواهد شد و مسلمانان در بیت المقدس نماز اقامه خواهند کرد، گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس زمینه سازی برای ظهور است چرا که امام زمان (عج) هم با ظالمان مبارزه خواهد کرد.

 

روز جهانی قدس مظهر تجلی حمایت جهانی از فلسطین مظلوم است

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته نماز با بیان اینکه روز جهانی قدس مظهر تجلی حمایت جهانی از فلسطین مظلوم و برائت از اسرائیل غاصب  است، افزود: روز قدس این پیام را به سردمداران رژیم غاصب و حامیان پلید آن به ویژه دولت تروریست و منفور ایالات متحده امریکا می‌دهد که شمارش معکوس برای اعلام پایان رژیم جنایتکار و اخراج اشغالگران سرزمین قدس آغاز شده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: پازل افول ابرقدرتی آمریکا با افول دلار در حال تکمیل شدن است چرا که آمریکا در عرصه سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شکست‌های مفتضحانه و سختی در شکل دهی ائتلاف سیاسی و نظامی برای حفاظت از ابرقدرتی حورده است.

 

لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور، امام جمعه خرمدره نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به اینکه اعتراف رسانه‌های غربی و صهیونیستی دلیل روشنی است بر برتری محور مقاومت به رهبری ایران اسلامی در منطقه و تزلزل روزافزون پایه‌های رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: دفاع از فلسطین و روز قدس ضمن آن که به نتایج چشمگیری در داخل سرزمین‌های اشغالی شده، بلکه موجب نفوذ هر چه بیشتر ایران در منطقه و تقویت جایگاه آن شده است. 

امام جمعه خرمدره در ادامه با بیان اینکه نبود برنامه‌های فرهنگی دین محور و منسجم یکی از عوامل اصلی بدحجابی و بی‌حجابی در کشور بوده و لازم است در جهت جبران کوتاهی‌های گذشته اقدام شود، افزود: اگر چه بدحجابی و به ویژه بی‌حجابی برنامه سیاسی دشمن در قالب جنگ ترکیبی است؛ اما نبود برنامه‌های تبلیغی آموزشی و دینی، زمینه را برای سیاهی لشگر شدن برخی‌ها برای این جنگ فرهنگی ایجاد کرده است. 
وی با بیان اینکه برون‌سپاری فرهنگی افسار گسیخته، ضمن به قهقرا بردن فرهنگ دینی و به ویژه حجاب، منابع مالی کشور را نیز به هدر می‌دهد، ادامه داد: خصوصی‌سازی فرهنگ آن هم با تخصیص اعتبارات فراوان به برخی نهادها و مؤسسات فرهنگی پدیده اشتباهی بود که در گذشته اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد. تبلیغ دینی و فرهنگی باید به معنای واقعی خصوصی و مردم نهاد، بدون دریافت اعتبارات دولتی باشد؛ همانگونه که مساجد در گذشته چنین بودند؛ تأسف بار اینکه مهم‌ترین کارگزار دینی یعنی مسجد در برون‌سپاری چندان مورد توجه قرار نگرفته است. 

زاهدی پور با شاره به اینکه به عبارت دیگر برون‌سپاری فرهنگی منجر به فعالیت اقتصادی برخی فرصت طلبان به نام فرهنگ شده و در بسیاری از موارد به ضرر فرهنگ دینی بوده است، تصریح کرد: ضمن آن که بخش مهمی از اعتبارات فرهنگی مبتنی بر برون‌سپاری صرف هزینه‌های زائد از جمله پذیرایی و برخی موارد دیگر می‌شود. 

امام جمعه خرمدره با تاکید بر اینکه بر صرفه‌جویی در انرژی آن هم بدون برنامه عملیاتی و با گران‌سازی غیر منطقی آن،‌ یک اقدام تورم‌زا و بی‌نتیجه بوده و صرفاً موجب نارضایتی شده و خواهد شد، افزود: با تبیین زمینه‌های اسراف در انرژی‌، از جمله خودروها و لوازم خانگی پرمصرف، انتظار می‌رود دولت برای صرفه‌جویی در بخش انرژی، به ارتقای فناوری در تولید محصولات انرژی‌سوز از سویی و حمایت از مصرف‌کنندگان با اعطای تسهیلات بلند مدت و حتی بلاعوض برای مدیریت مصرف انرژی است. 

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148127

مهمترین اخبار ایران و جهان: