نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:25

رضایتمندی ۷۰ درصدی فرهنگیان زنجانی از طرح رتبه‌بندی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه شاهد میزان رضایت مندی ۷۰ درصدی فرهنگیان استان از طرح رتبه بندی خود هستیم، گفت: ۳۰ درصد از فرهنگیان استان در رابطه با رتبه بندی خود اعتراض کرده‌اند که رسیدگی به این اعتراضات در داخل استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه میزان رضایت مندی فرهنگیان استان از طرح رتبه‌بندی معلمان و همین طور درصد اعتراضات و نحوه رسیدگی به آنها چطور انجام می‌شود، اظهار داشت: در استان زنجان بالای ۶۵ هزار حکم کارگزینی برای همکاران صادر شده که این میزان در سطح کلان حدود ۶ میلیون احکام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ما در رتبه استادیار معلم ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: همچنین در رتبه دانش‌یار معلم حدود ۴ درصد بالای میانگین کشوری هستیم و البته ناگفته نماند که مطلوبیت بیشتری که در ۵ رتبه داریم بالای میانگین کشوری است و این را مرهون تلاش‌های مدیران مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد میزان رضایت مندی ۷۰ درصدی فرهنگیان استان از طرح رتبه بندی خود هستیم، افزود: ۳۰ درصد از فرهنگیان استان در رابطه با رتبه بندی خود اعتراض کرده‌اند که رسیدگی به این اعتراضات در داخل استان انجام خواهد شد.

 

ابلاغ بیانیه ۱۶ ماده‌ای عفاف و حجاب به آموزش و پرورش

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس در رابطه با برنامه‌های شاخص آموزش و پرورش استان در رابطه با موضوع حجاب و عفاف برای دختران دهه ۸۰ و دهه ۹۰ در مدارس، عنوان کرد: بحث حجاب و عفاف متخص حال حاضر در دستگاه تعلیم و تربیت نیست، چرا که ما یک تعهد تربیتی داریم و در یک جامعه‌ای فرهنگی و مسلمان ایرانی زندگی می‌کنیم، بنا براین یکی از الزامات این دستگاه است که نتها برای دختران بلکه برای کل دانش اموزان تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: ما همان مسیر اولیه را در رابطه با موضوع حجاب و عفاف در پیش گرفته‌ایم، البته اخیرا یک بیانیه ۱۶ ماده‌ای عفاف و حجاب از وزارت خانه به ما ابلاغ شده است و ما این بیانیه را به مدارس استان ابلاغ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه  این ۱۶ ماده به نوعی تجمیع اقدامات قبل در رابطه با حجاب و عفاف است، افزود: ما وظیفه ارشادی، تبینی و هدایتی در این رابطه داریم و به طور طبیعی ما به غیر از وظیفه تربیتی، وظایف دیگری نداریم و البته سال‌ها است که این وظیفه را به جا می‌آوریم.

 

۴۲ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها هدایت می‌شوند

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه سال‌های گذشته دانش آموزان به رشته‌های هنرستان و فنی حرفه‌‌‌ای چندان رغبیتی نشان نمی‌دادند درحال حاضر چند درصد از این قشر در هنرستان‌های استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: در سل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دوره  دوم متوسطه ۳۷ درصد از  دانش آموزان ما در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل بودند و در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ،۲ درصد نسبت به سال ما قبل آن افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به هدف گذاری‌های که برای سال تحصیلی آینده در این رابطه شده است، گفت: هدف‌گذاری ما این است که ۴۲ درصد از دانش آموزان ما به سمت هنرستان‌ها و ۵۸ درصد هم به سمت رشته‌های نظری سوق پیدا کنند.

وی همچنین به بروزرسانی رشته‌ها در هنرستان‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: موافقت اولیه ۴۶ رشته جدید در هنرستان‌ها در استان داده شده و برخی از رشته‌ها هم که متقاضی نداشتند حذف شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه سیاست وزارت خانه بر این است که با تجمیع رشته‌های فنی و کاردانش تقریبا به سمت کیفی‌سازی  هدایت و شاهد افزایش آمار در جذب رشته‌ها  باشیم، عنوان کرد: قطعا میزان اشتغال از فارق التحصیلان هنرستانی‌ها در صنایع و کارخانه ‌ها بیشتر از سایر رشته ها است و در این راستا ما به جد در استان بحث پیگیری هستیم تا با ایجاد هنرستان‌ها در جوار صنایع بزرگ استان شاهد اشتغال زایی بیشتری باشیم، البته در این رابطه تفاهم نامه‌ای هم با شرکت‌ها شهرک‌ها ی صنعتی استان در حال انعقاد هستیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178171

مهمترین اخبار ایران و جهان: