نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 16:36

علت کسر سهمیه آرد واحدهای خبازی کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخلف واحدهای خبازی علت کسر سهمیه آرد واحدها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن رضاپور در کارگروه گندم، آرد و نان با اشاره به فعالیت ۷۰۰ واحد خبازی خصوص کسر سهمیه واحدهای خبازی گفت: بالغ بر ۱۲ هزار کیسه آرد سهمیه خبازان استان کسر شده که عمده دلیل آن تخلف واحدهای خبازی است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تخلف واحدهای خبازی در سامانه نانی‌نو به ثبت رسید و به همین دلیل شاهد کسری سهمیه واحدهای خبازی بودیم که آمادگی برای آموزش این افراد وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین کسری سهمیه آرد مربوط به شهرستان بویراحمد بوده گفت: کسر سهمیه آرد در شهرستان بویراحمد به دلیل ضعف اتحادیه و فرمانداری این شهرستان است.

این مسوول همچنین به تعطیلی ۶ واحد خبازی از مجموع ۹ واحد شعر سرفاریاب خبر داد و گفت: مردم برای تامین قوت غالب بعضا با مشکل مواجه می‌شوند که تیم اقتصادی استان باید این معضل را حل و فصل کند‌.

رضاپور خاطرنشان کرد: به همین جهت ۱۰ درصد سهمیه آرد ترمیمی استان در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا در موارد استثنائی مانند سرفاریاب مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین از غیر استاندارد بودن تجهیزات خبازی‌های استان خبر داد و گفت: یکی از موارد پایین بودن کیفیت نام به دستگاه‌های غیراستاندارد باز می‌گردد که اداره‌کل استاندارد بازده زمانی برای رفع این مشکل تعیین کرده است.

این مسوول در پایان بر تولید نان کامل در استان تاکید کرد و گفت: در مرحله آزمایشی قیمت نان کامل ۲۰ درصد بیشتر از نان معمولی تعیین شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546608

مهمترین اخبار ایران و جهان: