نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 06:36

جابجایی 938 هزار مسافر از استان اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: حدود ۹۳۸ هزار مسافر در۷ ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی راهداری اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های مسافربری شهرستان نمین اظهار کرد: حدود ۹۳۸ هزار مسافر در۷ ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۹۳۲ هزار و۳۹۴ مسافر بود که امسال افزایش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته بیش از ۴۷۷ هزار مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس،۷۶ هزار و۵۶۳ مسافر با وسیله مینی بوس و ۳۸۳ هزار و۷۵۹ مسافر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان جابجا شده‌اند افزود: در جابجایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۶۰ هزار و۸۵۲ مسافر بود در۷ ماهه گذشته ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تعداد مسافران جابجا شده به تفکیک شهرستانی

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل عنوان کرد: در مدت یاد شده ۵۳۹ هزار و ۳۹۱ مسافر از شهرستان اردبیل، ۵ هزار مسافر از شهرستان نیر، ۷ هزار و۹۱۳ مسافر از شهرستان نمین، ۲ هزار و۷۱۷ مسافر از شهرستان بیله سوار، بیش از ۷۳ هزار نفر از شهرستان پارس آباد، ۸۵ هزار و ۲۲۲ مسافر از شهرستان خلخال، ۴هزار و ۳۴۰ مسافر از شهرستان کوثر، ۵۵ هزار نفر مسافر از شهرستان گرمی ، ۱۴۷ هزار و ۹۶۵ مسافر از شهرستان مشگین شهر، ۲هزار و۴۱۲ مسافر از شهرستان سرعین، ۲ هزار و۴۸۶ مسافر از شهرستان اصلاندوز و بیش از ۱۲ هزار مسافرنیز از سایر شهرستان ها به مقاصد مختلف جابجا شده اند.

شیرین زاده در ۷  ماهه گذشته از افزایش ۴۰ درصدی جابجایی مسافر در شهرستان سرعین خبرداد و تصریح کرد: در ۷ ماهه گذشته ۲ هزار و۴۱۲  نفر از شهرستان سرعین  به مقاصد مختلف جابجا شده بود که این رقم در ۷ ماهه سال قبل  هزار و۷۰۰ نفر بود.

فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شدو اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554852

مهمترین اخبار ایران و جهان: