نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 09:47

«سرای آذریزدی» خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران شد

خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، با عنوان «سرای آذریزدی» همزمان با آغاز زمستان ۱۴۰۲ در محل خانه مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران افتتاح شد.

مژگان محمدیان، مدیر مؤسسه «خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: رسالت سرای آذریزدی حفظ و حراست از گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی و هنری همراه با انجام اقدامات علمی، پژوهشی و اجرایی است.

وی از جمله اهداف خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران را ارتقای ادبیات و هنر در حوزه تخصصی کودک و نوجوان و نیز حفظ و اشاعه ادبیات فولکور در ایران نام برد و افزود:‌ این خانه قصد دارد به دور از فعالیت‌های تکراری و موازی به تدوین برنامه‌های نوین بپردازد.

محمدیان گفت: سرای آذریزدی فراخوانی برای عضویت به شکل سنتی نخواهد داشت اما از تمام فعالان کودک و نوجوان که اعضای واقعی این خانه هستند جهت همراهی و مشارکت دعوت می‌کند.

مدیر مؤسسه «خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران» تصریح کرد: این خانه، پاتوق والدین و فرزندان ایران زمین است و قرار است جایی باشد که در آن به صلح و آرامش برسیم و بزرگ و بزرگ‌تر شویم.

در آیین افتتاح خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، طرحی به نام «فرش صلح» یعنی بافت قالیچه توسط پنجاه هزار انسان، با هدف مخابره پیام صلح و آرامش به دنیا، اجرا شد.

استاد محمود رهبران، دکتر محمود الهام بخش، مستانه فکور، حسین مسرت، اسدالله شکرانه، علیرضا احرامیان‌پور، محمد صادقی رنجبر، مژگان ملک زاده، ایمان محمدآبادی، دکتر امین خسروی و محیا کمالیان کودک هنرمند یزدی از مهمانان و فرهیختگانی بودند که همزمان با آیین افتتاح سرای آذریزدی، با گره هایی بر فرش صلح پیام آرامش، امنیت و صلح طلبی را از شهر جهانی یزد به جهانیان اعلام کردند.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613952

مهمترین اخبار ایران و جهان: