نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 14:30

کمبود 3 هزار و 500 تخت بیمارستانی در مشهدمقدس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مشهدمقدس باید 3 بیمارستان هزار تحت خوابی دیگر ساخته شود و ما در این کلانشهر با کمبود 3 هزار و 500 تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در همایش مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود یک هزار استاد، ۱۰ هزار دانشجو و ۳۲ بیمارستان دارد، اظهار کرد: ۴۵ درصد تعداد دانشجویان در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده و ما در استان با کمبود خوابگاه مواجه هستیم. در امر سلامت و پزشکی، خوابگاه‌سازی را نیز در ضرورت می دانیم و باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه افزود: ما در شهرک سلامت یک زمین ۱۳۲ هکتاری داریم که ۲ بیمارستان در آن قرار دارد که تعداد این بیمارستان ها باید به ۱۰ برسد و این موضوع نیاز شهر مشهد است. در مشهدمقدس باید ۳ بیمارستان هزار تحت خوابی دیگر ساخته شود و برای جلوگیری از هزینه‌ها و خسارت ها باید مراکز تشخیص سرطان یا درمان زودرس سرطان تاسیس شود.

شبستری افزود: توسعه جمعیتی در مشهد به خصوص در حاشیه شهر بالاست و تلاش دولت در خصوص حوزه بهداشت باز هم کافی نیست و ما با کمبود ۳ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: توسعه شهری لازم است که با استانداردها هماهنگ شود و مشهدمقدس به دلیل افزایش جمعیت، خدمات بیشتری می طلبد. بیمارستان چشم پزشکی، بیمارستان اکبر و اورژانس عدالتیان از جمله خدماتی بوده است که خیرین در مشهدمقدس انجام داده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543508

مهمترین اخبار ایران و جهان: