نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 23:23

صدها هزار کارمند دولتی در استان کبک کانادا اعتصاب کردند

صدها هزار تن از کارمندان بخش‌های دولتی استان کانادا اعتصابی سراسری را در اعتراض به حقوق ها و شرایط شغلی خود به اجرا گذاشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها هزار تن از کارمندان بخش‌های دولتی شامل معلمان مدارس، کارمندان بیمارستانها و کارکنان خدمات اجتماعی در استان کبک کانادا اعتصابی تاریخی را با هدف مطالبه بهبود شرایط شغلی و حقوقی خود به اجرا گذاشتند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، طبق برنامه‌ریزی اتحادیه‌های صنفی این اعتصاب با شرکت نزدیک به 600000 کارمند دولتی در این استان فرانسوی زبان کانادا از روز سه شنبه شروع شده و تا روز جمعه ادامه می‌یابد.

برخی از سازماندهندگان اعتصاب خواستار اجرای یک اعتصاب سراسری طولانی تر بعد از شکست مذاکراتشان با دولت کبک بر سر مطالباتشان شده‌اند.

اعتصاب‌کنندگان در یکی از تجمعاتشان در برابر مدرسه‌ای در شهر «مونرئال» حضور یافته و پرچم‌های اتحادیه‌های خود را به دست گرفته و شعار‌هایی در اعتراض به تورم بالا و وضعیت بد اقتصادی سر دادند.

«والری فونتن»، رئیس «فدراسیون کارمندان پشتیبان تحصیلات عالی» گفت: «ما احساس می‌کنیم دولت کبک اعتنایی به بخش خدمات دولتی و انتخابهایش ندارد.»

او ادامه داد: «مناقشه اصلی بر سر حقوق کارمندان دولت است. ما شاهد شکاف حقوقی در بخش دولتی که رو به گسترش است،‌هستیم.»

«اریک لورو»، یک معلم مقطع ابتدایی گفت: «ما خواستار خدمات بیشتری برای دانش آموزانمان هستیم. ما می‌خواهیم کلاس‌های درس متعادل تر شده و با تعداد دانش آموزان کمتری در هر کدام از کلاسها تشکیل شوند.»

اتحادیه‌های صنفی این کارمندان ماه گذشته میلادی پیشنهاد دولت کانادا برای افزایش 10.3 درصدی دستمزدهای آنها در یک بازه زمانی پنج ساله همراه با اعطای پاداشی به ارزش 1000 دلار کانادا به هر یک از کارمندان را رد کردند.

دولت کبک اعلام کرد، این پیشنهاد در راستای پیش‌بینی‌ها درباره تورم اتخاذ شده اما اتحادیه‌های صنفی این پیشنهاد را «توهین آمیز» خوانده و تاکید کردند حتی به سطح افزایش هزینه‌های زندگی نزدیک هم نیست و در واقع در پایان باعث فقیرتر شدن کارمندان دولت خواهد شد.

این دومین اعتصاب این کارمندان در ماه نوامبر محسوب می‌شود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581696

مهمترین اخبار ایران و جهان: