نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 14:36

فرماندار همدان در جمع دانشجویان: حاضرم با هزینه شخصی از پروژه‌های در حال اجرا بازدید کنید

فرماندار همدان با اشاره به اقدامات خوب دولت در کشور و‌ سیاه‌نمایی دشمنان برای ایجاد ناامیدی خطاب به دانشجویان گفت: بنده آمادگی دارم حتی با هزینه شخصی از پروژه‌های همدان بازدید کنیم تا همه از نزدیک در جریان اتفاقات خوب قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه این روزها شاهد اتفاقات دردناکی در غزه هستیم اظهار کرد: این روزها در غزه اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد که بیش از ۱۵ هزار نفر در خون غلطیدند که نیمی از آنها کودکان هستند.

وی با بیان اینکه در طول تاریح کودک‌کشان زیادی را می‌شناسیم که رژیم صهیونیستی روی آنها را سفید‌ کرده است گفت: فرعون نیز کودکان زیادی را کشت، جنایت حرمله را در عاشورا بسیار به یاد داریم اما امروز کودک‌کشی چون رژیم صهیونیستی صحنه‌های زشتی را رقم زده است‌.

فرماندار همدان با بیان اینکه اوج سفاکی رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی آنجا بود که دنیا هم علیه آنها به اعتراض برخاست افزود: دنیا متوجه ماهیت واقعی این رژیم غاصب شده که امیدواریم سریع‌تر شاهد نابودی این غده سرطانی باشیم.

وی با اشاره به انتظار جامعه از دانشگاه و دانشجو خاطرنشان کرد: دانشگاه باید محل جوشش علم و آرمان‌خواهی باشد که این دو موضوع سبب قدرت دانشگاه می‌شود و کشور را به سمت سعادت می‌برد.

مخفی عنوان کرد: ما باید به سمتی رویم که دانشجو و استاد دانشگاه بتواند تحلیل سیاسی درستی از وضعیت جامعه داشته باشد و دانشگاه نیز به عنوان محل رجوع مردم مورد توجه قرار گیرد.

آب همدان کاملا سالم است 

وی در خصوص پرسش برخی دانشجویان در مورد آب و کیفیت آن بیان کرد: بیش از دو دهه است که آب شرب همدان دچار مشکل شده و تلاش‌ها برای آبرسانی انجام شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه سال ۸۳ و طی سفر مقام معظم رهبری به همدان آبرسانی از سد تالوار مصوب شد گفت: البته آبرسانی از تالوار نیز طی چندین سال‌ها پیشرفت خوبی نداشت.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت پروژه آبرسانی از سد تالوار در اولویت قرار گرفت تصریح کرد: در روزهای بحران آب روند آبرسانی از سد به عنوان بک ابرپروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در یک اقدام جهادی سرعت گرفت.

مخفی با بیان اینکه کار باید از مناطق صعب‌العبور انجام می‌شد و با تلاش شبانه‌روزی با اعتبار بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومانی محقق شد تصریح کرد: شهر همدان ۲ هزار لیتر در ثانیه آب مصرف می‌کند که ۱۶۰۰ لیتر آب از تالوار بوده و مابقی از چاه‌ها تامین می‌شود. 

وی تصریح کرد: اطمینان خاطر می‌دهیم که آب همدان کاملا سالم است البته مزه آب همچون آب الوند نیست اما مشکلی ندارد.

بیمارستان اکباتان تا پایان سال افتتاح می‌شود

 فرماندار همدان در پاسخ به سوال دیگری که در مورد وضعیت بهداشت و درمان و تراکم بیمارستان بعثت عنوان کرد: در بیمارستان بعثت تراکم جمعیت داریم اما تا سال آینده بیمارستان اکباتان افتتاح می‌شود که بیش از هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه خبرهای خوشی از اقدامات دولت در همدان و کشور وجود دارد که فرصت بیان همه آنها نیست افزود: سیاه‌نمایی در خصوص وضعیت کشور و خدمات دولت کار دشمنان است و نباید به آنها اهمیتی داد.

مخفی تصریح کرد: بنده آمادگی دارم حتی با هزینه شخصی با اتوبوس از پروژه‌های همدان بازدید کنیم تا همه از نزدیک در جریان اجرای پروژه‌های در حال انجام قرار گیرند.

جریان‌شناسی و روشنگری وظیفه دانشجویان است

رئیس دانشگاه پیام نور نیز با بیان اینکه فلسفه روز دانشجو به ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد اظهار کرد: در آن سال قرار بود نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به منظور برقراری روابط بین ایران و انگلیس که در زمان دکتر مصدق قطع شده به ایران سفر کند که دانشجویان برای ممانعت از این سفر قیام کردند و در جریان آن سه نفر از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران شهید شدند.

علی‌حسین محمدظاهری با بیان اینکه تا آن روز در بین دانشجویان جریان‌شناسی وجود نداشت گفت: امروز وظیفه دانشجویان در جبهه و خط مقدم مقابله با دشمن توجه به جریان‌شناسی سیاسی و روشنگری است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته مقلم معظم رهبری از جنگ دشمن به عنوان ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد کردند افرود: امروز در دنیا و داخل کشور جریان‌های زیادی از سوی دشمن اتفاق می‌افتد که این موضوع وظیفه دانشجویان را در مواجهه با آن سنگین می‌کند. 

پایان پیام/89003/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595952

مهمترین اخبار ایران و جهان: