نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 14:10

مازندران میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: استان مازندران میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمدحسن سلامی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش ازظهر امروز یک‌شنبه ۱۲ آذر ماه امسال در نشست هماهنگی استقبال از پیکر شهدای گمنام با اعلام اینکه در روزهای پایانی این هفته پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام وارد استان خواهند شد،اظهار کرد: با حضور پیکرهای مطهر رایحه جهاد و مجاهدت و ایثار و فداکاری در این استان طنین‌انداز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدای گمنام سبب نزول رحمت و برکت الهی برای جامعه و مردم و جوانان خواهند بود،گفت: دل‌های مشتاق فراوانی در انتظار چنین لحظاتی هستند که در کنار این پیکرهای پاک و مطهر قرار بگیرند و با این شهدا وداع کنند.

سلامی با اشاره به اینکه امسال طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده قبل از ۱۶ آذر شهدا وارد استان مازندران می‌شوند که روز ۱۶ آذر شهدایی را در استان مازندران رقم بزنیم و دانشگاه‌ها منور به نور و برکت شهدا شوند، افزود: همچنین مراسم های وداع مردمی در شهرهای مختلف مازندران طی ۱۰ روز تا ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که روز تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهداست در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست برای برگزاری وداع مردمی دریافت شده است، گفت: سپاه کربلا با هماهنگی فرمانداری‌ها کار اجرای مراسم تشییع و وداع شهدا را در استان مدیریت می‌کند.

سلامی با بیان اینکه تمهیدات و تدابیر لازم برای استقبال باشکوه از پیکرهای مطهر فراهم شده و پیکرهای مطهر شهدا چهارشنبه پانزدهم آذر وارد استان خواهند شد و در مدخل ورودی در پادگان فراجا در منطقه شهید قاسمیان در سوادکوه و سوادکوه شمالی مورد استقبال باشکوه قرار خواهند گرفت.

وی زمان مراسم وداع استانی با پیکرهای مطهر شهدای گمنام را جمعه ۲۴ آذر در حسینیه عاشقان کربلای ساری اعلام کرد و افزود: صبح روز ۲۶ آذر مراسم تشییع استانی در مرکز استان را خواهیم داشت و پس از آن پیکرهای مطهر شهدای گمنام برای تدفین به ۱۰ شهرستان منتقل خواهند شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592352

مهمترین اخبار ایران و جهان: