نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 17:17

محور سخنان شخصیت‌ها در ۱۳ آبان/ طوفان الاقصی بر هم زننده نقشه‌های

راهپیمایی ۱۳ آبان در استان های مختلف کشور با حضور و شکوه خاصی برگزار شد و در برحی استان ها نیز این مراسم با سخنرانی چهره های ملی همراه بود.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: همزمان با یوم الله ۱۳ آبان، اقشار مختلف مردم ایران زمین، با حضور گسترده در راهپیمایی، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه، ضرورت اتحاد در مقابل استکبار را مورد تأکید قرار دادند.

این مراسم در استان‌های مختلف برگزار و در هریک از مناطق کشور سخنران‌ها ویژه ای حضور داشتند.


سخنرانی‌های ۱۳ آبان ماه در سراسر کشور


نماینده ولی فقیه در گیلان: غزه به میدان گورستانی برای سربازان صهیونیستی تبدیل می‌شود

غزه به میدان گورستانی برای سربازان صهیونیستی تبدیل می شود

آ یت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در جمع راهپیماییان ۱۳ آبان در رشت با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین جهانی شده است، گفت: غزه به گورستانی برای سربازان صهیونیستی تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: حضور اقشار مختلف در این راهپیمایی زیر بارش شدید باران نشان دهنده پایبندی مردم به نظام اسلامی است.

وی با اشاره به گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان افزود: ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و حرکت عظیم برای نابودی استکبار جهانی رأس آن اسرائیل و آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نسل کشی رژیم صهیونیستی علنی شده است، گفت: نابودی رژیم جعلی و جنایت کار اسرائیل مطالبه جهانی است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند: شرمندگی تاریخ در برابر وقایع غزه / روزی برای جوانان مقاوم فلسطین

شرمندگی تاریخ در برابر وقایع غزه/روزی برای جوانان مقاوم فلسطین

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند با اشاره به اینکه آنچه این روزها در غزه رخ می‌دهد تاریخ را شرمنده کرده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی روز ۱۵ مهر را به نام جوانان فلسطین نامگذاری کرده است.

وی اظهار کرد: خداوند را شاکرم که در روز ۱۳ آبان در جمع مردم انقلابی خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند هستم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یکی از ایام الله‌ها بعد از انقلاب اسلامی است، بیان کرد: سه اتفاق مهم تاریخی در این روز به ثبت رسیده است که واقعه اول دستگیری امام (ره) توسط رژیم پهلوی است چرا که امام نسبت به کاپیتولاسیون و لگدمال شدن استقلال ایران اعتراض داشتند.

ادامه سخنان وزیر را می‌توانید مشاهده کنید.


دریادار سیاری در اصفهان: استکبارستیزی حراست از اعتقادات است

استکبارستیزی حراست از اعتقادات است

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ر راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در جمع مردم و دانش‌آموزان نصف جهان گفت: استکبارستیزی حراست از اعتقادات است و ملت ایران باید این روحیه را حفظ کنند که حضور مردم نشان از این امر دارد.

وی با تبیین مفهوم استکبار اظهار داشت: خودبزرگ‌بینی، زیاده خواهی، عدم شناخت حد و حدود خود در مقابل خداوند و مردم، سلطه‌جویی، بهره کشی از انسان‌ها و استثمار و استعمار از معانی و مفهوم استکبار است.

وی افزود: این استکبار می‌تواند داخلی و خارجی باشد که در تاریخ دیکتاتورهای با مشی استکباری حضور داشتند و در سطح بین‌المللی علاقه دارد که بر ملت‌ها سلطه‌جویی داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی‌های استکبار تصریح کرد: در کشورهای جهان منافعی را برای خود تعریف می‌کنند که حق ملت‌های دیگر است و با حضور فیزیکی به دنبال منفعت‌جویی هستند و انسان‌ها را می‌کشند تا این منافع نامشروع خود را حفظ کنند در حالی که در دوردست‌ها نفعی ندارد.

ادامه سخنان امیر دریادار حبیب الله سیاری را مشاهده کنید.


معاون پارلمانی رئیس جمهور در یاسوج: داستان عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی تمام شد

داستان عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی تمام شد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در آئین راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان یاسوج گفت: داستان عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی تمام شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی به پیکره ارتش اسرائیل وارد کرد، ابراز داشت: این عملیات بزرگ در ۷۵ سال گذشته بی سابقه بود.

حسینی با بیان اینکه این شکست شکل گرفته برای رژیم صهیونیستی قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: نیروهای اسرائیل مرد میدان نبرد و مبارزه نیستند و با قساوت مردم را بمباران می‌کنند.

ادامه سخنان معاون رئیس جمهور را می‌توانید بخوانید.


رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در جزیر خارگ: استکبار جهانی از بصیرت ملت ایران عصبانی است

استکبار جهانی از بصیرت ملت ایران عصبانی است

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در مراسم یوم الله ۱۳ آبان جزیره خارگ گفت: ملت ایران به برکت اطاعت و تبعیت از ولی امر مسلمین سربلندترین و پرافتخارترین کشور جهان است.

وی اظهار داشت: بدون تردید حضور شورانگیز و غرورآمیز ملت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان باعث شادی امت جهان اسلام شد.

وی افزود: ملت ایران به برکت اطاعت و تبعیت از ولی امر مسلمین سربلندترین و پرافتخارترین کشور جهان است.


وزیر پیشین امور خارجه در اهواز: کشورهای غربی آخرین میخ را بر تابوت تمدن غربی زده‌اند

کشورهای غربی آخرین میخ را بر تابوت تمدن غربی زده اند

منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در اهواز گفت: آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی با سکوت خود در برابر جنایات رژیم جعلی اسرائیل آخرین میخ را بر تابوت تمدن غربی زده‌اند.

وی با گرامی داشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس برای انتقام از عملیات طوفان الاقصی و ناتوانی در برابر رزمندگان جبهه مقاومت به مردم بی پناه و بی دفاع غزه حمله می‌کند.

وی افزود: این رژیم کودک کش در سایه حمایت و سکوت کشورهای غربی، مساجد، مدارس، کلیساها، بیمارستان‌ها و منازل را مورد بمباران قرار می‌دهد و ۲ برابر حمله اتمی هیروشیما، بمب و موشک بر سر مردم غزه فرود آورده است.

ادامه سخنان وزیر پیشین امور خارجه قابل مشاهده است.


استاندار ایلام: ۱۳ آبان روز شکست هیمنه آمریکا است

۱۳ آبان روز شکست هیمنه آمریکا است

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان ماه گفت: مردم استان ایلام امروز همگام با سایر استان‌های کشور بار دیگر حماسه آفریدند.

وی اظهار کرد: راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان ماه امسال به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی بسیار متفاوت‌تر و پرشور از گذشته است.

بهرام‌نیا با محکوم کردن این جنایات افزود: رژیم صهیونیستی کشتار کودکان و زنان را افتخار خود می‌داند و به دلیل شکست عمیق در عملیات طوفان الاقصی و سرپوش گذاشتن بر آن، دست به چنین اقدامات ضدبشری زده است.


رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در شهر کرد: هستی استکبار توسط مقاومت هدف قرار گرفته است

هستی استکبار توسط مقاومت هدف قرار گرفته است

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرکرد، اظهار کرد: در طول تاریخ بشر انقلاب‌های مختلف و بی‌شماری در دنیا رخ داده که اهداف آن بعد از چند سال از بین رفته است.

وی افزود: تنها انقلابی که بیش از چندین دهه در حال پیشرفت است، انقلاب اسلامی ایران است، این در حالی است که دشمنان آن در زمینه‌های مختلف درصدد سنگ‌اندازی بر سر راه این انقلاب بودند اما به نتیجه‌ای نرسیدند.

ادامه صحبت‌های مصلحی را می‌توانید مشاهده کنید.


نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زاهدان: ملت ایران مصمم در به خاک مذلت نشاندن آمریکا

ملت ایران مصمم در به خاک مذلت نشاندن آمریکا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پایان مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه زاهدان، در سخنرانی افزود :۱۳ آبان ماه، سالروز عزت، افتخار و سربلندی ملتی آزاده، با بصیرت و همیشه در صحنه است، روزی که فریاد ملت بزرگ ایران اسلامی در خصوص قرارداد ننگین کاپیتولاسیون بلند شد و آمریکایی‌های ملعون و خبیث قصد تحقیر داشتند که این ملت آزاد، فریاد برآورد و زیر بار این ذلت و خواری نرفت.

وی اظهار کرد: سیزدهم آبان، سالروز قیام جوانان برومند ایران اسلامی است که با اعتراض دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۵۷ ایستادگی کردند، اگرچه عده‌ای از این افراد مظلومانه خون مقدسشان به زمین ریخت تا این انقلاب به ثمر بنشیند، اما آن روز بزرگ افتخار این ملت بیدار و آگاه است.

ادامه صحبت‌ها در لینک قابل مشاهده است.


رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در خرم آباد مطرح کرد؛ تشریح اهمیت و ویژگی‌های عملیات حماس

تشریح اهمیت و ویژگی‌های عملیات حماس

حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز شنبه در همایش بصیرتی کارکنان نیروهای مسلح لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه در سال ۱۹۶۰ آقای «کندی» در کنگره می‌گوید که اسرائیل قطعه‌ای از غرب است که در سرزمین خاورمیانه جای‌داده شده است، اظهار داشت: اینکه امروز ما می‌فهمیم این موجود خبیث ولیده آمریکا است، ریشه آن این حرف «کندی» در کنگره در سال ۱۹۶۰ است.

وی با بیان اینکه «بایدن» در سال ۲۰۲۳ می‌گوید که اگر اسرائیل نبود، ما آن را ایجاد می‌کردیم و شکل می‌دادیم، عنوان کرد: «شارون» ملعون می‌گوید ما به منزله ناو هواپیما بر آمریکا در منطقه غرب آسیا هستیم، اینها حرف‌های خود این جانیان بالفطره تاریخی هستند که امروز تشت رسوایی آنها از بالاترین بام دنیا به زمین افتاده است.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضا در ساری: نسل آرمانی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است

نسل آرمانی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضا، در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و دانشجو یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز را ارج نهاد به پیشینه مردم مازندران و لشکر خط شکن ۲۵ کربلا اشاره کرد و گفت: برای زمینه سازی ظهور حضرت منجی عالم بشریت باید نسل آرمانی را تربیت کنیم.

وی با عنوان اینکه نسل آرمانی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است، افزود: نسل آرمانی باید همانند شهید فهمیده عاشقانه خداوند را پرستش کنند و این نسل خود را خدمتگزار محرومان و فروتن می‌بینند.

تویسرکانی با تاکید براین که غزه منطقه استراتژیک و تعیین کننده مقدمات ظهور حجت الهی است، افزود: نسل آرمانی با زورگویان سازش ناپذیر است و موانع اجرای عدالت و آرامش را رفع می‌کند.


سخنگوی دولت سیزدهم در قزوین: این ایام الله ظرفیت‌هایی مناسب برای یادآوری حقیقت‌های تاریخی است

 تلاش‌ها برای اجرای سند ۲۰۳۰ نتیجه ندارد

علی بهادری جهرمی سخنگو ی دولت در جمع دانش آموزان قزوینی و در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار کرد: این ایام الله بهانه‌هایی روشن و ظرفیت‌هایی مناسب برای یادآوری حقیقت‌های تاریخی و زدودن غبار ظلمت است.

وی افزود: سالروز ۱۳ آبان سالروز ایامی است که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم ۱۵ سال بعد از تبعید امام خمینی (ره) و یکسال بعد از جنایت رژیم پهلوی و آمریکا در کشتار دانش آموزان انتقام خود را از آمریکا گرفتند و نشان دادند جنایات آمریکا هرگز فراموش نمی‌شود.

سخنگوی دولت سیزدهم عنوان کرد: در ۱۳ آبان نوجوانان با فریاد حق طلبی و استقلال طلبی مرکز فتنه و لانه جاسوسی بر علیه ملت ایران را فتح کرده و نقشه‌های رژیم آمریکا را برملا کردند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید در سفارتخانه یک کشور دستگاه‌های جعل شناسنامه و یا پلاک خودرو باشد، ادامه داد: ایالات متحده و سایرهمپیمانان او و مهم‌تر از همه رژیم صهیونیستی از استقلال و بیداری ملت‌ها واهمه دارند.

ادامه صحبت‌ها در لینک قابل مشاهده است.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه: آغاز شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی

آغاز شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان که با حضور پرشور مردم انقلابی و مؤمن کرمانشاه از چهارراه مدرس تا میدان آزادی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز تحولات مهمی در منطقه در حال رقم خوردن است و مردم مظلوم فلسطین مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و باید دانست قدس و فلسطین با تفکر عاشورایی آزاد خواهد شد و راه قدس از کربلا می‌گذرد.

وی افزود: امام حسین (ع) برای احیای اسلام به شهادت رسید و امام خمینی (ره) الگوی خود را عاشورا قرار داد و برای پرآوازه کردن اسلام قدم بر داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بر کسی پوشیده نیست ایران محور تفکر و اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) است و این تفکر را به دنیا مخابره می‌کند و ثابت کردیم در این راه از گروه‌های مقاومت مانند حزب الله و… حمایت می‌کنیم.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ارومیه: راه مبارزه با اسرائیل اقتدار روز افزون در همه عرصه‌ها است

راه مبارزه با سرائیل اقتدار روز افزون در همه عرصه ها است

حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان در ارومیه با اشاره به اینکه در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید روز به روز بر قدرت خود بیفزاییم، افزود: همه دنیا بدانند که ایران اسلامی به هیچ وجه ظلم نمی‌کند ولی زیر بار ظلم نیز نمی‌رود.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار هستند و این به برکت وجود نخبگان و دانشمندان انقلابی در وزارت دفاع رقم خورده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تبریز: طوفان الاقصی بر هم زننده نقشه‌های استکبار بود

طوفان الاقصی بر هم زننده نقشه‌های استکبار بود\r\n

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم ۱۳ آبان تبریز اظهار کرد: ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است و امام راحل (ره) از این روز به عنوان "انقلاب دوم" نام بردند که اگر لانه جاسوسی آمریکا تسخیر نمی‌شد، امکان نداشت انقلاب اسلامی ایران موفق شود چراکه بر اساس اسناد یافت شده از لانه جاسوسی مشخص شد سفارت آمریکا درصدد نابودی انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد.: مردم آذربایجان عزت ایران عزیز هستند و در برهه‌های مختلف نقش خود را در حفاظت از دین و انقلاب نشان داده‌اند، همچنین ۱۳ آبان امسال مقارن با جنایت قرن علیه مردم غزه است و آیات و سفارش انبیا این است که اگر انسان آزاده‌ای مورد ظلم قرار گیرد. مسلمانان باید خود را شریک بدانند.

وی افزود: امام خمینی (ره) سه هدف نابودی پهلوی، مبارزه با استکبار و آزادی مسجد الاقصی را هدف گذاری کرده بودند، موضوع فسلطین و قدس شریف در سخنان امام راحل (ره) به کرات دیده می‌شود و روز قدس یادگار ایشان است.


معاون سیاسی سپاه در استان مرکزی: ۱۳ آبان نقطه عطف ایجاد حکومت مردم سالاری دینی است

۱۳ آبان نقطه عطف ایجاد حکومت مردم سالاری دینی است

سردار یدالله جوانی در آئین گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در مصلای بیت المقدس اراک اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها و تجمع فضیلت‌ها برای یک ملت است و به اهتزاز درآوردن پرچم مبارزه با استکبار از والاترین ارزشها است.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است، افزود: علی رغم تمام توطئه‌ها و دسیسه‌ها، یوم الله چهل و پنجمین انقلاب اسلامی باشکوه‌تر از همه سال‌ها برگزار شد و ثبات قدم خود را در مسیر مبارزه با استکبار به منصه ظهور گذاشتند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ ملت ایران ۱۳ آبانماه در برگیرنده سه رویداد تاریخی است و باید اذعان داشت که ۴۵ سال است که ملت ایران ۱۳ آبانماه را گرامی می‌دارند و در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند که این مهم اکنون ملت ایران را به یک ملت الهام بخش و الگو تبدیل کرده و مبارزه با استکبار و آمریکا به یک موضوع جهانی تبدیل شده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در هرمزگان: رژیم صهیونیستی در غزه راهی جز عقب نشینی و قبول شکست ندارد

رژیم صهیونیستی در غزه راهی جز عقب نشینی و قبول شکست ندارد

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی در آئین پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در بندرعباس افزود: از این به بعد دیگر شاهد دعوت کردن یهودیان به سرزمین‌های اشغالی نخواهیم شد و در آینده شاهد مهاجرت تدریجی آن‌ها خواهیم بود. این همان چیزی است که امت اسلامی انتظار آن را می‌کشید و صهیونیست‌ها از آن وحشت دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این عملیات دستاوردهای متعددی داشته که یکی از آنها روشن شدن نفاق حُکام برخی از کشورهاست، ملت فلسطین فهمید دنیا و آزادگان جهان و ملت ایران پشت سر آنها قرار دارد و فهمیدیم برخی در زمینه فلسطین منافقانه عمل می‌کنند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی: انقلاب اسلامی مروج جبهه مقاومت در جهان است

انقلاب اسلامی مروج جبهه مقاومت در جهان است 

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار کرد: امروز جوانان ایران در این مراسم جمع شده اند تا به فلسطینیان بگویند در راه آزادی قدس که آرمان ماست جان فدایی می‌کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با بیان اینکه باید غده سرطانی رژیم کودک کش از صفحه روزگار محو شود افزود: این سگ زنجیری استکبار جز با حمایت شیطان بزرگ آمریکا فرصت ادامه حیات ندارد.

وی ادامه داد: امروز در این مکان به حامیان رژیم جنایتکار اسرائیل هشدار می‌دهیم دست از حمایت جنایتکاران صهیونیست بردارند و حکام کشورهای اسلامی که هنوز دست از همراهی با نظام سلطه برنداشته اند عبرت بگیرند و با مظلومین منطقه هم نفس شوند زیرا این تنها راه نجات آنهاست.

متن کامل را اینجا بخوانید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1561396

مهمترین اخبار ایران و جهان: