نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 21:41

انرژی هسته‌ای، مهم ترین حلقه زنجیره تأمین کالاهای ارزشمند در حوزه کشاورزی

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یکی از مهمترین حلقه‌های زنجیره تأمین کالاهای ارزشمند در حوزه کشاورزی، بخش انرژی هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قاینات، سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران، امروز در پی بازدید از چندین طرح کشاورزی در قاین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین حلقه‌های زنجیره تأمین کالاهای ارزشمند در حوزه کشاورزی، بخش انرژی هسته‌ای است اظهارداشت: این بخش کمک می کند تا محصولات کشاورزی کشور با افتخار به خارج کشور صادر شود و ارزش افزوده بهتری برای بهره برداران این بخش داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به مسائل هسته ای بیشتر، نگاه حل مسئله است، گفت: موضوع امنیت غذایی و حل مشکلات کشاورزی امروز مسئله اصلی از نگاه مردم و مسوولان کشور است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از انرژی هسته ای برای کمک به مردم افزود: با توجه به فرمایشات معظم له در این خصوص سعی در هدایت کاربردهای این انرژی برای استفاده بیشتر مردم هستیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: یکی از برنامه های سازمان انرژی اتمی ایران این بوده که به سمتی حرکت کند تا آفات محصولات کشاورزی را کاهش داده و مدت زمان انبارداری محصول را بیشتر کند که این موضوع برای محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی نیز بسیار کاربردی است.

شیرمردی اضافه کرد: زمانی که کشاورزان بدانند محصول خود را می توانند سالم در انبار نگهداری کنند، مجبور نیستند محصول خو را با قیمت ارزان به دلالان بفروشند بنابراین عایدی کشاورزان بیشتر شده و دست دلالان نیز کوتاه می شود و این امر رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599408

مهمترین اخبار ایران و جهان: