نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 13:08

شهادت ۱۲۲ محیط بان در طول عمر سازمان محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای تأسیس، سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون ۱۲۲ شهید و جان‌نثار محیط بان تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، گفت: ۳۷۹ نفر محیط‌بان نیز در دفاع از طبیعت و حیات‌وحش ایران مصدوم شده‌اند که جانبازی حدود 50 نفر از آنها احراز شده است.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نخستین کنگره شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست دوم آذرماه 1402 در شهر اهواز برگزار و از خانواده شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست قدردانی خواهد شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای تأسیس، سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون ۱۲۲ شهید و جان‌نثار محیط بان تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است، افزود:  ۳۷۹ نفر محیط‌بان نیز در دفاع از طبیعت و حیات‌وحش ایران مصدوم شده‌اند که جانبازی حدود 50 نفر از آنها احراز شده است. 

وی با بیان اینکه دو نفر از شهدای محیط بان کشور در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان به فیض شهادت نائل شده‌اند، خاطرنشان کرد: شهیدان«میکائیل هاشمی و مهدی مجلل» در شامگاه 16 فروردین 1400 در حین خدمت و دفاع از طبیعت و حیات وحش استان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه به طور ناجوانمردانه توسط یک شکارچی بی‌رحم به شهادت رسیدند. 
یافتیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط‌بان، افزود: مظلومیت محیط‌بانان به‌ویژه شهدای محیط‌بان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، چرا که با کم‌ترین امکانات و در بدترین شرایط جوی و جغرافیایی به‌صورت شبانه‌روزی خدمت و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند. 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه خانواده شهیدان هاشمی و مجلل از استان زنجان در کنگره شهدا و ایثارگران حضور خواهند داشت، گفت: 23 درصد از کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، از خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند که افتخار خدمت در راه حفاظت از محیط زیست در کنار این عزیزان را داریم.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577452

مهمترین اخبار ایران و جهان: