نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 14:47

مشارکت دهیاران بوشهر در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت

دهیاران استان بوشهر نسبت به همکاری در طرح ملی کاشت میلیارد درخت و مراقبت و آبیاری مناطق کشت شده اعلام آمادگی کردند.

عبدالحسین گرشاسبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ظهر امروز در نشست طرح مردمی‌سازی کاشت یک میلیارد درخت که با حضور مدیرکل دفتر روستایی استانداری بوشهر و دهیاران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تولید سه میلیون و ۷۵۰ هزار نهال در سال جاری در استان به عزم همگانی برای کاشت آن نیاز است.
 
وی، خواستار مشارکت جدی دهیاران در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شد و افزود: این طرح به توسعه متوازن در سطح روستاها کمک می‌کند.

گرشاسبی با اشاره به مزیت‌ها و منفعت درختکاری، بیان کرد: احداث فضای سبز در تلطیف هوای روستا اثرگذار است و تاثیر مستقیم بر تولید اکسبژن و آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اراضی ملی در محدوده روستاها، اجرای بادشکن زنده اطراف اراضی کشاورزی، درختکاری در هلالی و آبگیرهای سنواتی و اراضی ملی در اختیار دهیاری‌ها را، از ظرفیت مثبت دهیاری‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد که با استفاده از دانش آموزان، مردم و گروه‌های جهادی شاهد سرسبزی استان و میهن عزیزمان ایران باشیم.

سهراب امیری‌نژاد مدیرکل دفتر روستایی استانداری در مورد عرصه‌های ملی در اختیار دهیاران، گفت: بحث کاشت درخت و جنگل‌کاری یکی از نیازهای اساسی کره زمین است چراکه با کاهش سطح جنگل شاهد گرم شدن کره زمین و کم بارشی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: دهیاران با توجه به شرایط جوی استان درختان متناسب با زیست بوم استان را بکارند.

در پایان دهیاران  استان نظرات خود را مطرح و نسبت به درختکاری و مراقبت و آبیاری مناطق کشت شده اعلام آمادگی کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654496

مهمترین اخبار ایران و جهان: