نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 19:28

افزایش ۸ برابری کشفیات فرآورده‌های نفتی قاچاق در ایلام

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از افزایش ۸ برابری کشفیات انواع فرآورده های نفتی قاچاق در ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

پرویز ایدون مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در راستای نظارت مستمر بر عرضه فرآورده‌های نفتی و در قالب بازدیدهای گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی، سازمان‌های متولی، و نهادهای امنیتی و انتظامی مقدار ۷۷ هزار و ۷۰۰ لیتر فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین، نفت سفید و نفت‌گاز که به صورت عرضه خارج از شبکه توزیع و یا قاچاق در اختیار اشخاص و شرکت‌ها قرار داشتند، کشف و پس از تخلیه در انبارهای نفت این منطقه، پرونده متخلفین به مراجع قضائی و سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ایلام با اشاره به پیگیری مستمر شکایات و مطالبات مردم استان در رابطه با عرضه فرآورده‌های نفتی، ادامه داد: در این راستا تاکنون تعداد ۱۳ جلسه کمیته تخلفات برای رسیدگی به تخلفات مجاری عرضه و فروشندگی‌های فرآورده‌های نفتی در سال جاری برگزار شده که در مجموع منتج به صدور ۵۳ رای شده است.

ایدون خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات مربوط به سو استفاده از کارت‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده که قریب به ۱۴۰ کارت در این زمینه رصد و ضمن تعیین میزان تخلف، جهت صدور احکام قضائی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بررسی شکایات مربوط به گران‌فروشی، آلودگی و اختلاط فرآورده و عدم رعایت مسایل ایمنی در جایگاه‌های عرضه CNG به ترتیب موارد بعدی مطرح شده در کمیته تخلفات منطقه هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660652

مهمترین اخبار ایران و جهان: