نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 21:24

شیخ طادی: جشنواره فیلم فجر به دور از سیاست‌زدگی مسیر خود را ادامه می‌دهد + فیلم

پرویز شیخ‌طادی که قرار است مراسم بزرگداشت وی در افتتاحیه جشنواره فجر برگزار شود، گفت: این رویداد در همه دوره‌ها با سیاست‌زدگی مبارزه کرده و مسیر خودش را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در مراسم افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، مراسم بزرگداشت پرویز شیخ طادی نیز برگزار خواهد شد. شیخ طادی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس شناخته شده کشور است که تاکنون آثار متعدد سینمایی ساخته است.

از جمله فیلم‌های سینمایی وی می‌توان به «شکارچی شنبه»، «روزهای زندگی»، «سینه سرخ»، «امپراتور جهنم» و ... اشاره کرد. او همچنین نویسندگی آثاری همچون «روزهای زندگی»، «شکارچی شنبه» و ... اشاره کرد.

شیح طادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره حضور در مراسم اختتامیه جشنواره فجر گفت: جشنواره همیشه خوب و باشکوه بوده است. گویا که جشنواره حساب خود را از موضوعات سیاسی جدا کرده است. امسال نیز همین است و جوانان و پیشکسوت‌ترها کنار هم آمده‌اند تا جشن سینمای ایران را برگزار کنند.

وی ادامه داد: در همه دوره‌ها جشنواره با سیاست‌زدگی مبارزه کرده و مسیر خودش را طی می‌کند. این مسیر ملی و مردمی است و اختصاص به صاحبان اصلی سینمای ایران دارد. نباید اجازه بدهیم که هوای سینما و هنر، غبار سیاسی بگیرد.

شیخ طادی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشتی برای خود گفت: این مراسم همه ساله برگزار بوده و بخش بسیار خوبی برای سینماگران به حساب می‌آید. خیلی توقعی نداشتم که برای من مراسم بزرگداشت برگزار کنند اما از اینکه این سنت درست امسال دوباره برقرار شده بسیار خوشحالم.

 

.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1656308

مهمترین اخبار ایران و جهان: