نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 12:08

برای دفاع از انقلاب باید مانند شهدا در میدان باشیم

حجت‌الاسلام محرابیان استاد دانشگاه و خطیب مذهبی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو باید به حرف رهبر عمل شود، گفت: باید مثل شهدا در میدان حضور پیدا کنیم تا استکبار نیرو نگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام محرابیان امروز در یادواره شهدای شهر نور که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان اینکه راز محبوبیت شهدا چه بود؟ اظهار کرد: به فرموده امام صادق(ع) نخستین ویژگی محبوبیت دینداری و توحید است، این اصل امام و شهدا به ویژه حاج قاسم را محبوب خدا و خلق کرد.

وی افزود: ویژگی دوم شهدا تواضع و فروتنی بود و سومین ویژگی بذل و ایثار است یعنی انسان به چنان عظمتی در روح برسد که حاضر شود آرامش خود را قربانی آرامش دیگران کند.
استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: نقطه اوج ایثار زمانی است که انسان تصمیم به یاری خدا بگیرد، یاری کردن خدا به یاری ولی خداست، امام امت اگر علی(ع) هم باشد و مردم یاری نکنند، مظلوم می شود.
حجت الاسلام محرابیان خاطر نشان کرد:  ایثار یعنی مرد میدان برای امام و ولی خدا بودن، شهدا مرد میدان شدند و نه تنها صحنه را خالی نکردند بلکه مطیع شدند و به ولی خدا لبیک گفتند.

وی اضافه کرد: جلوه ایثار این است که مادر شهید در پاسخ به بسیجی که می گوید برای هدیه رسید نگرفتی، می گوید من فرزند اولم را دادم رسید نگرفتم حالا برای این هدیه برای رزمندگان رسید بگیرم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انتخابات در پیش رو تاکید کرد: در انتخابات باید به حرف رهبر عمل شود و مثل شهدا در میدان حاضر شویم تا نکند استکبار نیرو بگیرد.

وی با روایتی از حضرت موسی که به خداوند عرض کرد اگر انسان بودی چه می کردی تا انسان ها عاشقت شوند و خداوند پاسخ داد : اگر من انسان بودم در تمام عمر به خلق خدا خدمت میکردم، به ارزش خدمت به خلق تاکید کرد و از مسوولان و نمایندگان خواست تا به مردم خدمت کنند زیرا در زندگی ترجیح دادن آرامش خلق خدا ایثار است.

محرابیان گفت: ما با مهدی فاطمه و رهبر عهد بستیم که پرچم اسلام را در اوج بلندای این عالم قرار بدهیم.

*دینداری و درک و فهم دین ارمغان انقلاب اسلامی
 

امام جمعه نور در ابتدای مراسم و خیرمقدم گویی اظهار کرد: انقلاب اسلامی دین و درک و فهم دین را برای مردم به ارمغان آورد و دشمن شناسی را به ملت یاد داد.
حجت الاسلام رحمت الله حاجی زاده با بیان اینکه شهدا بستر دشمن شناسی و دینداری را فراهم کردند، گفت: به رغم تبلیغات رسانه ای دشمن، شما در اعتکاف امسال شاهد حضور جوانان و طپش دل ها برای این انقلاب بودید.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656796

مهمترین اخبار ایران و جهان: