نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 14:04

رییس کمیسیون صنایع مجلس: بانک ها به وظایف خود در قبال «حوزه تولید» پایبند باشند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تلاش هایی که دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات تولید و صنعت دنبال می کند، از بانک ها می خواهیم با فعالان حوزه تولید و صنعت همراه باشند و با اتخاذ اقدامات مناسب از آسیب دیدن این بخش جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزت الله اکبری تالارپشتی در آیین افتتاحیه خط تولید کمپرسور سیستم تهویه خودرو شرکت سندن ایرانیان که پیش از ظهر امروز در شهر صنعتی البرز برگزار شد، اظهار کرد: تمام تاکیدات مجلس یازدهم به دولت، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ارز آوری و استفاده از آن است. با این وجود متاسفانه همچنان پس از سالها، تولیدکنندگان از مشکلات مالی و ارزی انتقاد دارند که جای تامل دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات ارزی مربوط با بخش صنعت، افزود: به دلایل مختلفی، بعد از رشد تولید و صنعت، با کمبود ارز و برق رو به رو شدیم و با توجه به ارزش های جهادی که در جامعه ما نهادینه شده، دستگاه ها نیز باید به میدان بیایند تا مشکل برق و سوخت و ... را حل کنند و در مسیر رشد صنعت و اشتغال گام بردارند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ظرفیت های بخش خصوصی، دانش و سرمایه آن را حلال مشکلات برشمرد و تصریح کرد: با توجه به تلاش هایی که دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات تولید و صنعت دنبال می کند، از بانک ها می خواهیم با فعالان حوزه صنعت همراه باشند و با اتخاذ اقدامات مناسب از آسیب دیدن این بخش جلوگیری کنند.

این مسوول با بیان اینکه مدیریت در کشور، مدل خاصی به خود گرفته است، اذعان کرد: خودرو سازی نیز یک فرمول مشخصی دارد که با استفاده از آن، قیمت گذاری می شود اما متاسفانه طی سالهای گذشته در سایه اقداماتی اشتباه به کالای سرمایه ای تبدیل شد.

وی اضافه کرد: برای واردات خودرو به کار عاقلانه و مدیریت صحیح نیاز داریم و تامین ارز در مرحله بعدی قرار دارد. بر این اساس باید با رصد مسائل و نیازسنجی های لازم، گام های موثری در تثبیت بازار خودرو برداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: در مجلس پنجم ارزیابی شد میلیاردها دلار در اختیار ایرانیان خارج از کشور قرار دارد و اگر سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار وارد کشور شود، تا حد زیادی مشکلات حل می شود و از این طریق می توان به بازار خودرو نیز کمک کرد.

اکبری تالارپشتی بیان کرد: بر تفکر تقویت بخش خصوصی تاکید داریم و این باور باید نهادینه شود چراکه معتقدیم در حال حاضر رشد در تمام کشور قابل مشاهده است و نیازهای جامعه ما را دانشمندان و شرکت های دانش بنیان می توانند تولید کنند تا نیازی به محصولات خارجی نداشته باشیم‌.

وی در پایان گفت: استان قروین در صنعت جزو پیشران های صنعت کشور است و اولین شهر صنعتی کشور نیز در این استان حضور دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636052

مهمترین اخبار ایران و جهان: