نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 13:07

استفاده از ظرفیت‌های ملی برای احیای بافت‌ تاریخی قم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: با هماهنگی مجموعه مدیریت شهری و سازمان‌های دیگر در راستای استفاده از ظرفیت‌های ملی برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده قم استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید متین‌فر در نشست ائمه جماعات مساجد منتخب استان با شهردار قم که روز گذشته سالن جلسات شهرداری برگزار شد، بیان کرد: مشارکت و همکاری سازمان‌های مختلف در آبادی و عمران شهر تأثیرگذار است.

وی افزود: تحقق‌پذیری طرح تفصیلی از موضوعات مهم در شهرداری است و پیشرفت در آن به‌عنوان عملکرد مثبت سنجیده می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: با تلاش مجموعه مدیریت شهری، بازگشایی معابر و مسیرها  اجرایی شده است.

متین‌فر ادامه داد: ۱۳ هزار هکتار مساحت کل شهر است که از این مقدار ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی برای بهسازی و ترمیم در نظر گرفته‌شده است.

وی احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده را از اهداف مهم مجموعه شهرداری و شورای شهر دانست و خاطرنشان کرد: توجه به محلات با رویکرد مساجد از موضوعاتی است که مورد بررسی قرار گرفته و سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر اقدامات مثبتی را به‌منظور بهسازی، کف‌سازی و جداره‌سازی این بافت‌ها در محلات انجام داده است.

وی افزود: با هماهنگی مجموعه مدیریت شهری و سازمان‌های دیگر در راستای استفاده از ظرفیت‌های ملی برای احیای بافت‌های تاریخی و فرسوده استفاده شده است.

متین‌فر گفت: نوسازی و ارائه خدمات ویژه به محله قدیمی چهل‌اختران، تملک و تعریض محله دروازه‌ری، بازگشایی محور امیرکبیر و تملک ۱۳۲ مغازه قبرستان نو و توجه به هسته مرکزی شهر از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری است که مطالعات آن انجام‌شده و در حال حاضر در مرحله اجرا و انجام است.

وی اضافه کرد: با همکاری و مشارکت سازمان‌های مختلف، اقدامات لازم برای رسیدن به شهر هوشمند و شهرسازی الکترونیک انجام‌شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ این کار به پایان خوبی برسد.

این مقام مسئول گفت: زمان صدور پروانه‌های ساخت‌وساز در بازه دوهفته‌ای انجام می‌شود و این اقدام از دیگر کارهای مثبت مجموعه مدیریت شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در پایان گفت: اقدامات رضایت‌بخش مجموعه شهرداری باعث رضایت شهروندان شده و این کار ما را دلگرم می‌کند.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645696

مهمترین اخبار ایران و جهان: