نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 13:57

ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مجازی در راستای هوشمندسازی نظام سلامت

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برای اولین بار در ایران، هوشمند سازی نظام سلامت را یک نیاز ضروری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید امیر پاشا طباییان با اشاره به ایجاد دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برای اولین بار در ایران، هوشمند سازی نظام سلامت را یک نیاز ضروری معرفی کرد.

طباییان افزود: نظام سلامت در آستانه مواجهه با تغییرات ظهور شهر هوشمند و در راستای ارتقای کیفی خدمات به سوی هوشمند سازی و توسعه تکنولوژی های نوین پیش می رود.

وی با بیان این مطلب که استفاده از سیستم های هوشمند برای پاسخگویی هوشمندانه به نیاز شهروندان قابل توجه است، افزود: خاصیت شهر هوشمند، تجزیه و تحلیل داده ها و بهره گیری از فناور های نوین برای طرح ایده های برنامه ریزی، اجرا و مدیریت هوشمند است.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: هوشمند سازی نظام سلامت در شهر هوشمند نیازمند ایجاد بیمارستان های هوشمند است.

وی افزود: به کار گیری داده های سلامت هوشمند و استفاده از فناوری های مراقبت سلامت در پیشگیری از فرایند رسیدگی درمانی منفعل و شخصی سازی مراقبت های بهداشتی موثر است و مدت زمان انتظار بیماران در مطب ها و اورژانس ها را کاهش می دهد.

طباییان اظهار داشت: مدیریت بهینه دارو، بررسی و نظارت بر وضعیت سلامت بیماران از راه دور، برقراری عدالت در دسترسی به سلامت در مناطق محروم، پیگیری وضعیت بیماران، پایش روند بهبود بیماری های مزمن، بهبود روند نظام ارجاع و کنترل سیستم های بهداشتی و درمانی از دیگر مزایای نظام سلامت هوشمند است.

وی با اشاره به چالش های هوشمند سازی نظام سلامت، گفت: حریم و امنیت خصوصی، یکپارچه سازی داده‌ های پزشکی، فقدان داده های با کیفیت و زیر ساخت های مناسب از اهم مشکلات این برنامه است.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در آینده نزدیک، انقلابی هوشمند در نظام سلامت رخ می دهد و با این روند، پیکر بندی نظام سلامت متحول می شود و استفاده از هوش مصنوعی برای مراقبت های بیماران از راه دور و در خارج از بیمارستان توسعه می یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949952

مهمترین اخبار ایران و جهان: