نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 15:56

تزاحم بین میراث و مردم به حداقل می‌رسد

اردبیل- معاون امور مجلس و حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تلاش ما بر این است تا تزاحمی که بین میراث و مردم در سال‌های گذشته وجود داشته، به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی ظهر پنجشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: از بین گزینه‌های متعدد در نهایت به «حسن محمدی ادیب» رسیدیم تا فعالیت‌های میراث فرهنگی را در استان اردبیل بعد از سال‌ها نابسامانی، سامانی حقیقی ببخشد.

وی تصریح کرد: از امروز باید تمام رقابت‌ها به عرصه رفاقت تبدیل شود تا همه در مسیر اعتلای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تلاش کرده و به ارتقای وضعیت این حوزه کمک کنیم.

معاون امور مجلس و حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وظیفه سنگینی بر عهده مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اردبیل قرار گرفته تا در این شرایط حساس که اردبیل میزبانی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را در سال ۲۰۲۳ بر عهده دارد، بتواند به شایستگی کارها را به پیش ببرد.

واحدی افزود: با عمل به منشوری که وزیر میراث فرهنگی برای تمام مدیران کل ابلاغ کرده، انتظار بر این است تا با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها موجود در استان اردبیل و همراهی نمایندگان و مسئولان، کارها به شایستگی به پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از منابع انسانی عزت‌آفرین در این استان به عنوان یک قابلیت بی‌نظیر استفاده کنیم تا با چینش نیروی انسانی با تجربه و کارآمد، متعهد و متخصص بتوانیم این کشتی پرتلاطم و امواج سنگین را به سرمنزل مقصود و آرامش برسانیم.

واحدی اضافه کرد: به صورت هفتگی برنامه‌های اجرا شده در قالب رویداد ۲۰۲۳ را در اردبیل پیگیری خواهیم کرد و تلاشمان بر این است تا در این بخش بتوانیم میزبانی شایسته در اردبیل باشیم.

آغوش ما برای حضور سرمایه‌گذاران باز است

معاون امور مجلس و حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران خبر داد و بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی به هر میزان که استان‌ها بخواهند منابع و تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی رقابت استان‌ها را در جذب تسهیلات مورد نیاز از محل تبصره ۱۸ یادآور شد و اظهار کرد: استان‌ها باید در جذب این منابع از همدیگر سبقت بگیرند.

واحدی از اصلاح قوانین حوزه میراث فرهنگی و حفظ حرایم باستانی و تاریخی خبر داد و تصریح کرد: به سمتی حرکت می‌کنیم تا این قوانین از انعطاف بیشتری برخوردار بوده و تزاحم بین میراث و مردم به حداقل برسد.

وی گفت: قطعاً به نفع مردم تلاش خواهیم کرد تا قوانین به شکل درست اجرا شده و گره‌ی از مشکلات مردم باز شود.

معاون امور مجلس و حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان اردبیل را از استان‌هایی با ظرفیت بالا در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و افزود: در هر سه حوزه سعی خواهیم کرد تا فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942296

مهمترین اخبار ایران و جهان: