نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 03:53

مدیر گروه واگنر: دولت آمریکا مشخص کند چه جنایتی مرتکب شده‌ایم

مدیر گروه نظامی واگنر روسیه در نامه‌ای دولت آمریکا را در واکنش به اقدام اخیرش در طبقه‌بندی این گروه به عنوان «سازمان جنایتکار بین‌المللی» بازخواست کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یِوگِنی پریگوژین»، مدیر شرکت نظامی خصوصی «واگنر» روسیه در نامه‌ای از کاخ سفید خواست دقیقا توضیح دهد به دلیل ارتکاب «کدام جنایت» از سوی اعضای این شرکت، آن را به عنوان «سازمان جنایتکار بین‌المللی» تعیین کرده است.

به نوشته نشریه «نیوزویک»، این نامه پریگوژین بعد از آن نوشته شد که «جان کربی»، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد، دولت آمریکا گروه نظامی واگنر را به عنوان «سازمان جنایتکار بین‌المللی» طبقه بندی کرده است.

کربی ادعا کرد، گروه واگنر حدود ۵۰۰۰۰ نیرو در اوکراین دارد و ۸۰ درصد این نیروها را زندانی‌ها تشکیل می‌دهند.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که کره شمالی در حال ارائه سلاح و مهماتی نظیر موشک و راکت به گروه واگنر در حمایت از جنگ روسیه در اوکراین و در نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

رئیس گروه واگنر در نامه امروز شنبه خود به کربی که آن را به زبان‌های انگلیسی و روسیه در کانال خود در رسانه اجتماعی تلگرام منتشر کرد، نوشت: «آیا می‌توانید شفاف کنید شرکت نظامی خصوصی واگنر مرتکب کدام جنایت شده‌ است؟»

آمریکا به موجب اقدامش علیه گروه واگنر، هر گونه دارایی متعلق به این گروه در آمریکا را مسدود و اعطای پول، کالا و خدمات از سوی اتباع آمریکایی به این گروه را ممنوع می‌کند.

پیشتر یک شرکت حقوقی در لندن نیز با هدف مسدود کردن دارایی‌های پریگوژین در اروپا شکایتی را ثبت و نامه‌ای را در ارتباط با آن منتشر کرده بود.

بر اساس گزارش‌ها، گروه نظامی واگنر، نقش مهمی در پیروزی‌های اخیر روسیه در اوکراین داشته‌ است.

شهر سولیدار از جمله آخرین شهرهایی بوده است که این گروه نظامی در سیطره روسیه بر آن حضور پر رنگی داشته است.

شهر سولیدار، منطقه‌ای کلیدی برای حمله نیروهای روس  به شهر راهبردی باخموت و سیطره بر آن به شمار می‌آید.

روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۱ عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با هدف نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن این کشور آغاز کرد که ماه‌هاست با مداخله و کمک‌های تسلیحاتی غرب ادامه یافته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 989596

مهمترین اخبار ایران و جهان: