نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 12:54

افتتاح پروژه های منابع طبیعی با اعتبار ۴۶۱میلیارد ریال در دهه فجر

بندرعباس - مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: ۲۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در ایام الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۴۶۱میلیارد ریال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد نور موسوی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال در ایام دهه فجر ۲۶ پروژه آبخیزداری، مدیریت رواناب، نهالکاری در سراسر استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه ها با حجم عملیاتی بالغ بر ۲۲ هزار مترمکعب و با ایجاد اشتغال ۴۱۳۰ نفرروز در راستای امنیت زیستی و غذایی و تولید پایدار افتتاح می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان با اشاره به اهمیت اقدامات آبخیزداری تاکید کرد: اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری موجب کنترل سیل، تثبیت اراضی، کنترل فرسایش، جلوگیری از رسوب پشت سدها، حفاظت خاک، تقویت سفره آب زیر زمینی، چشمه ها و قنوات، تقویت پوشش گیاهی، تامین آب شرم دام و حیات وحش و تأمین آب برخی روستاها ودر مجموع با اجرای پروژهای آبخیزداری سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت سازه های استان اضافه می گردد و در بارندگی های اخیر کنترل سیل نقش خود را ایفا کرده است.

وی گفت: در حوزه بیابان نیز پروژه های بیابان زدایی با تاثیر برافزایش پوشش گیاهی، کاهش اثرات فرسایش بادی و جلوگیری از خسارت به زیر بناهای اقتصادی می توانند جلوی بسیاری از خسارات را بگیرند.

موسوی با اشاره به اهمیت نهال کاری در عرصه های طبیعی گفت: نهالکاری و مراقبت و نگهداری موجب حفظ و توسعه حدود بیست و پنج هزار هکتار از جنگلهای مانگرو استان، کمک به حفظ پوشش گیاهی موجود در مقابله با تغییرات اقلیمی، با اجرای عملیات توسعه جنگل به سطح جنگل ها و فضای سبز استان اضافه می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012596

مهمترین اخبار ایران و جهان: