نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 23:49

مرز یونان با ترکیه در انتظار احداث حصار مرزی 140 کیلومتری

یک وزیر دولت یونان از احداث حصار مرزی طولانی برای جلوگیری از ورود پناهجویان از خاک ترکیه به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر حفاظت از شهروندان یونان گفته است که یونان قصد دارد حصاری برای جلوگیری از ورود مهاجران به اروپا به طول ۱۴۰ کیلومتر در مرز با ترکیه بسازد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «تئودوریکاکوس» وزیر حفاظت از شهروندان یونان روز یکشنبه گفت که پروژه ای را برای ساختن حصار مرزی برای جلوگیری از عبور مهاجران راه اندازی کرده است.

بر اساس این گزارش، یونان ماه دسامبر اعلام کرد که ۲۵۰ پلیس مرزی را برای تشدید اقدامات گشتزنی و نظارت  نزدیکیمنطقه «ماریتسا» در مرز  با ترکیه مستقر خواهد کرد. آتن پیشتر برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، حصار فلزی به طول ۴۰ کیلومتر در مرز زمینی بین ترکیه و یونان ساخت و روند ساخت آن در آگوست ۲۰۲۱ به پایان رسید.

یونان البته متهم به بدرفتاری با مهاجرانی است که  برای رسیدن به سایر کشورهای اروپایی به دنبال زندگی بهتر وارد این کشور می‌شوند. وزارت دفاع ترکیه  به تازگی مدعی شد که یک پهپاد نیروی دریایی ترکیه تصاویری از نیروهای یونانی ضبط کرده که به طورغیرقانونی  قایق حامل مهاجران را به آب‌های سرزمینی ترکیه عقب می‌رانند.

در سال‌های اخیر، صدها هزار نفر سفرهای کوتاه اما خطرناکی را در سراسر دریای اژه برای رسیدن به شمال و غرب اروپا در جستجوی زندگی بهتر انجام داده‌اند. در این بین صدها نفر در دریا جان خود را از دست دادند، زیرا بسیاری از قایق‌های حامل پناهجویان غرق یا واژگون شدند.

این در حالی است که اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده که در نخستین روزها از سال نوی میلادی  صد‌ها پناهجو از این کشور اخراج شده‌اند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» ریاست اداره مهاجرت ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که این کشورهمچنین از ورود ۱۸۸۹ مهاجرغیرقانونی در پنج روز نخست سال ۲۰۲۳ جلوگیری کرده است.

 

بر اساس اعلام مقامات ترکیه، در مجموع ۲۰۴۹۷ مهاجر غیرقانونی در مراکز نگهداری برای بازگشت به کشورهای خود همچنان به سر می‌‌برند.  شمار مهاجران غیرقانونی اخراج شده از ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۹ درصد افزایش یافته و به ۹۷ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است. در حالی که تدابیر امنیتی در مرزها برای مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی افزایش یافته، مهاجران که به طور غیرقانونی وارد ترکیه می‌شوند از طریق پروازهای چارتر اخراج می‌شوند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 964096

مهمترین اخبار ایران و جهان: