نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 01:02

مرقد شهید رئیسعلی دلواری پایگاه مقاومت است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مرقد شهید رئیسعلی دلواری پایگاه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در نشست اعضای ستاد بزرگداشت شهید رئیس‌علی دلواری با تسلیت ایام محرم با تشکر از مسئولین استان به جهت بازسازی مرقد شهید رئیس‌علی دلواری در نجف اظهار داشت: مرقد این شهید پایگاه مقاومت است؛ رئیس‌علی دلواری انسانی مؤمن، متدین و مخلص بود و غیرت دینی و ملی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شهید رئیس‌علی دلواری دارای بصیرت سیاسی بود تصریح کرد: او حاضر نبود یک وجب از خاک این میهن به دست بیگانه بیفتد.

وی شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رئیس‌علی دلواری عنوان کرد و ابراز داشت: او آن زمان در مقابل انگلیس که ابرقدرت دریایی بود ایستاد و با شجاعت مبارزه کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه کارهای این شهید همه منطبق با موازین شرع و تقوا بود افزود: همه کارهای او بر اساس اجازه شرع بود حتی لشکر او آئین نامه حرب داشت و در تاریخ زندگی رئیس‌علی یک نفر پیدا نشد که عنوان کند ایشان بد اخلاقی می‌کرد، اما أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بود.

وی داشتن اخلاق فردی و اجتماعی را یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس‌علی دلواری دانست و افزود: ایشان مردم را برای خود مصادره نمی‌کرد بلکه وجود خود را برای دین و مملکتش هزینه کرد و مکتب شهید سلیمانی نیز برگرفته از مکتب شهید رئیس‌علی دلواری است.

وی افزود: او اطلاعات وسیع سیاسی جهانی داشت و این یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید بود که به مسائل مختلف اشراف داشت؛ رئیس‌علی دلواری هیچگاه نگاه نکرد که چه تعدادی کنار او هستند و چه اندازه امکانات دارد او فقط می‌دید که خدا را دارد و با همین اتکا انگلیس را شکست داد؛ لذا می‌بینید هیچ تصویری از ایشان را نمی‌دهند.

امام جمعه بوشهر گفت: اگر رئیس‌علی نبود همین خطه جنوب کشور در بوشهر و هرمزگان و خوزستان تجزیه می‌شد اما او نگذاشت و به همراه همرزمان خود مبارزه کرد و رنج‌های زیادی دید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: بزرگی نام رئیس‌علی به خاطر همین نکات است و مهمترین علت آن دین داری، اخلاص و مجاهدت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با نهادینه شدن فرهنگ رئیس‌علی دلواری فاصله داریم گفت: هرچند که کارهای خوبی طی سال‌های گذشته انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370796

مهمترین اخبار ایران و جهان: