نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 07:52

۴۰ هزار پرس غذای گرم در دهه اول محرم توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به ۱۵ هیئت‌ شاخص در بقاع متبرکه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل نیات موقوفات مرتبت مساعدت شده است، گفت: طی 12 شب نزدیک به ۴۰ هزار پرس غذای گرم در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی توزیع شد.

حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در دهه محرم گفت: ۵۱۶ برنامه طی ۱۲ شب در طرح بصیرت عاشورایی در استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: از جمله برنامه‌های شاخصی که در بقاع متبرکه اجرا شد می‌توان به برنامه شیرخوارگان حسینی، همایش احلی من العسل و نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد.

وی با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌ها در بقاع متبرکه، که به‌ طور مشترک با هیئات مذهبی، اداره اوقاف و هیئت امنا برگزار شده بود، بیان کرد: برنامه شب شام غریبان در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار شد و این برنامه به صورت زنده از شبکه استانی و ملی روی آنتن رفت.

امیری اضافه کرد: در ایام محرم قریب به یک‌هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد، لازم به ذکر است بخش دوم این برنامه ۱۲ مردادماه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پنج مبلغ از طریق سازمان اوقاف به استان اعزام شده‌اند، یادآور شد: این مبلغین در بقاع شاخص حضور داشته و مسئولیت خیمه‌های معرفت را به عهده داشتند، همچنین فعالیت‌ خیمه‌های معرفت شامل مشاوره، پاسخگویی به سوالات شرعی و صحیح خوانی نماز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه به ۱۵ هیئت‌ شاخص در بقاع متبرکه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل نیات موقوفات مرتبط مساعدت شده است، خاطرنشان کرد: طی ۱۲ شب نزدیک به ۴۰ هزار پرس غذای گرم در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی توزیع شد.

امیری در پایان گفت: قریب به ۸۰ دقیقه پخش از رسانه‌ها و شبکه‌های ملی و استانی از برنامه‌ها صورت گرفت که بخش ویژه آن مربوط که برنامه شب شام غریبان در استان بود.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419052

مهمترین اخبار ایران و جهان: