نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 22:22

آغاز سی‌امین هفته پیاپی اعتراضات در اراضی اشغالی

شهرک‌نشینان صهیونیست سی‌امین هفته پیاپی راهپیمایی‌ها و اعتراضات خود در اراضی اشغالی نسبت به تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضایی را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، در ادامه اعتراضات در اراضی اشغالی نسبت به تصویب بخش مهمی از لایحه اصلاحات قضایی و قصد کابینه نتانیاهو برای تصویب بخش‌های باقی‌مانده این لایحه در آینده نزدیک، شهرک‌نشینان صهیونیست به خیابان‌ها ریختند.

این سی‌امین هفته پیاپی است که شهرک‌نشینان صهیونیست در اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی که اکنون برخی بخش‌های آن به قانون تبدیل شده است، دست به راهپیمایی می‌زنند.

پیش از این نیز جنبش صهیونیستی اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو، از تصمیم خود برای برگزاری سی‌امین هفته پیاپی راهپیمایی‌های خود در اعتراض به لایحه جنجالی اصلاحات قضایی خبر داده بود.

شهرک‌نشینان معترض قصد دارند راهپیمایی اعتراضی بزرگی را از مرکز پلیس رژیم صهیونیستی در تل‌آویو، جهت نمایش اعتراض به خشونت‌های پلیس، به سمت خیابان کابلان انجام بدهند و پیش از این فراخوان‌هایی را نیز برای این اقدام اعتراضی صادر کرده بودند.

علاوه بر تل‌آویو در حیفا، بئر السبع، قدس، کفارسابا، روش بینا، هرتزلیا، مودیعین، مفرق کرکور، مفرق گوما و دیگر نقاط اراضی اشغالی نیز راهپیمایی‌های اعتراضی مشابهی برگزار می‌شود.

با تصویب قانون لغو برهان عدم معقولیت به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های لایحه اصلاحات قضایی، اعتراضات در اراضی اشغالی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و با خشونت پلیس رژیم صهیونیستی در برخورد با صهیونیست‌های معترض همراه بود.

مخالفان اصلاحات قضایی بر این باورند که این لایحه، از نظارت دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بر تصمیم‌ها و مصوبه‌های کابینه این رژیم خواهد کاست.

این در حالی است که بیش از ۱۰ هزار نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی مخالفت خود با تصویب اصلاحات قضایی را اعلام کرده و تهدید نموده بودند که در صورت تصویب این لایحه از خدمت نظامی تمرد خواهند کرد؛ تهدیدی که از سوی جمعی از این نظامیان عملی شده و نگرانی محافل صهیونیستی در خصوص عدم آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی جهت حضور در نبردهای پیش‌رو را در پی داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417152

مهمترین اخبار ایران و جهان: