نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 09:27

ظرفیت آب شرب بجنورد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: با اتمام طرح اضطراری آبرسانی به شهر بجنورد از منطقه پلنگ دره، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی این شهر اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز رضا نعیمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: با اتمام طرح اضطراری آبرسانی به شهر بجنورد از منطقه پلنگ دره، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی این شهر اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزودن این مقدار آب در راستای کمک به شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین آب آشامیدنی پایدار ساکنین شهر بجنورد صورت می‌گیرد، گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز ۷ حلقه چاه، اجرای ۲۸ کیلومتر خط انتقال، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژو یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی تعادلی و یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی ذخیره آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با بیان اینکه این اقدامات طبق زمانبندی صورت گرفته در دو مرحله انجام می‌شود، افزود: درمرحله اول سه حلقه چاه با ۸ و نیم کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ و مخزن ۲ هزارمتر مکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه شده و در مرحله دوم نیز چهار حلقه چاه، یک باب ایستگاه پمپاژ، ۱۳ و نیم کیلومتر خط انتقال، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی ذخیره و ۶.۶کیلومتر خط انتقال، مرحله آخر پروژه آبرسانی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه جهت بهره برداری از مرحله اول طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از محل اعتبارات تنش آبی، تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، این پروژه به اتمام برسد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437652

مهمترین اخبار ایران و جهان: