نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 18:31

افتتاح ۸۴ پروژه طی هفته دولت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: ۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۳ میلیارد تومان طی هفته دولت در شهرستان همدان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام عزای سیدوسالار شهیدان، حضور و ظهور مردم در ماه محرم امسال را بسیار خیره‌کننده دانست و اظهار کرد: باید همواره خدمت به مردم ولایی و شهیدپرور و مدافع حق و حقانیت را در اولویت کاری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تقابل جریان حق و باطل در طول تاریخ همیشگی بوده و هست گریزی به راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر "ایمان و امید" زد و گفت: این مهم فقط با حرف محقق نمی‌شود و باید به صورت عملی و با اقدام بهنگام و خدمت به مردم در این زمینه نقش‌آفرینی کرد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه آیت‌الله رییسی دولت را در بدترین شرایط از روحانی تحویل گرفت به برخی از نمونه‌های آن مانند تورم سنگین، رشد اقتصادی نزدیک به صفر، کمترین میزان اشتغالزایی، کمترین تعداد مسکن ساخته شده در کشور و مقروض‌ترین خزانه زد و گفت: شکر خدا در دولت مردمی در حوزه سرمایه‌گذاری و ارتباط با کشورهای دیگر در بعد سیاست خارجی اتفافات خوبی رخ داده که امیدواریم نتیجه آن را در کشور و حوزه اقتصاد ببینیم.

وی احیای سرمایه اجتماعی و توجه به مردم را یکی از اصول کاری خود در دولت دانست و چابک‌سازی بدنه فرمانداری و حضور نیروهای آن در بین لایه‌های مختلف مردمی با هدف شنیدن بدون واسطه مشکلات را در همین راستا برشمرد و گفت: در بیان مشکلات و پاسخ به حق و حقوق مردم با هیچ مجموعه‌ای تعارف نداریم ولو اینکه همسو با نگاه سیاسی ما باشند.

مخفی با اشاره به اجرای طرح "مسجد محور خدمت" گفت: قبل از اجرای این طرح مشکلات منطقه مورد نظر شناسایی می‌شود و با حضور مدیران مرتبط برای حل آن دسته از معضلاتی که در توان ماست اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به لطف خدا پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان فعال هستند گفت: رصد بازار و نظارت بر عملکردها از دیگر اقداماتی است که انجام شده و نمونه آن وضعیت مطلوب مرغ در همدان نسبت به سایر استان‌ها بود.

* پیش ثبت نام ۴۲۵ نفر در شهرستان همدان 

فرماندار همدان در ادامه سخنانش از پیش ثبت نام ۴۲۵ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در این دوره نسبت به دوره قبل که ۱۴۴ نفر ثبت نامی داشتیم حدود ۳۰۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ نفر در مقطع سنی ۳۵ تا ۴۰ سال و ۷۰ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت نام انجام دادند تعداد شرکت‌کنندگان مرد را ۳۵۳ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان زن را ۷۲ نفر عنوان کرد.

*رشد ۴۰ درصدی در توزیع اعتبارات عمرانی

مخفی در ادامه با اشاره پروژه‌های افتتاحی و ایجادی طی هفته دولت گفت: ۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۳ میلیارد تومان در سطح شهرستان افتتاح می‌شود که بیشتر در حوزه مسکن، راهداری، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، محیط زیست، ارتباطات و جهاد کشاورزی است‌.

وی با اشاره بر کلنگ‌زنی ۲۲ پروژه در سطح شهرستان با ۶۶۳ میلیارد تومان، پروژه‌ها را بیشتر شامل حوزه برق، تعاون روستایی و راهداری عنوان کرد.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده که رشد ۴۰ درصدی در توزیع اعتبارات عمرانی را شاهد هستیم گفت: سعی کردیم اعتبارات عمرانی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان همدان با نگاه مردم‌محور در بین دستگاه‌های اداری و اجرایی توزیع شود.

*در کمیته برنامه‌ریزی ۱۵ میلیارد تومان برای آبرسانی همدان تعریف شد

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدام جهادی آبرسانی از سد تالوار در همدان گفت: در کمیته برنامه‌ریزی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی در همدان تعریف شده است.

مخفی با اشاره به ثبت جهانی "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" و همراهی مردم با رفع موانع این اقدام اثرگذار افزود: بنده قول می‌دهم برای تمام برنامه‌های فاخر فرهنگی مجوز لازم در راستای تبلیغ این اتفاق مهم در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود اما برای برنامه‌های نازل به هیچ عنوان.

وی در ادامه با اشاره به معضل ترافیک در همدان و وضعیت اورژانسی آن تصریح کرد: متاسفانه یک دهه است که در این حوزه کاری نشده و باید شهرداری در این زمینه و حل مشکل با نصب دوربین و ایجاد پارکینگ ورود کند.

فرماندار شهرستان همدان خواستار تسریع در اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان از سوی شهرداری و مسئولان ذیربط شد‌.

وی در ادامه با اشاره به ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن در سطح استان برای محرومین سهم شهرستان همدان را ۶ هزار واحد دانست.

مخفی با بیان اینکه دولت تمام تعهدات دولت قبلی در حوزه مسکن را انجام خواهد داد گفت: موضوع مسکن در همدان ویژه و با حضور استاندار و پیگیری مستقیم انجام می‌شود که برنامه‌ریزی بر این است زودتر از سایر استان‌ها محقق شود.

وی با اشاره به مشکلات کوی فردوس و اعلام ترک مدیران در این منطقه به دادستانی یادآور شد: علیرغم بازدیدهای متعدد توسط نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس و مدیران استان از این منطقه اما آنطور که باید اتفاقی نیفتاده و همچنان مردم از امکانات اولیه مانند مدرسه و پارک و وسایل نقلیه عمومی محروم هستند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442408

مهمترین اخبار ایران و جهان: