نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:03

تامین «نیروی انسانی متخصص» در دستور کار دانشگاه فنی‌ و مهندسی بویین زهرا قرار دارد

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا گفت: تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص، مسوولیت اجتماعی ویژه دانشگاه فنی‌ و مهندسی بویین زهرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست خبری حامد قربانی رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا و علی رجب‌پور رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین و نمایندگان واحد‌های صنعتی و تولیدی در خصوص طرح بورسیه صنعتی دانشجویان صبح امروز در سالن جلسات حوزه هنری استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه قربانی رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا گفت: خبرنگاران در اطلاع رسانی کامل، صحیح و انتقال دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و نیازهای مردم و بیان تلاش مسوولان و آسیب شناسی معضلات وظیفه سنگینی بر دوش دارند که امیدوارم در مسیر انجام وظیفه خود موفق باشند.

وی ادامه داد: مرکز فنی‌ و آموزشی بویین زهرا از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را شروع و در حال حاضر با پانزده رشته فنی‌ و مهندسی در جنوبی‌ترین نقطه قزوین که به‌ لحاظ صنعتی و کشاورزی بسیار مستعد است با ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۵۱ عضو هیات علمی در حال فعالیت است.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا افزود: در دوره طرح تحولی جدید، طرحی با رویکرد ماموریت گرایی و مسوولیت پذیری مد نظر و تمرکز و فعالیت خود را بر توسعه محلی و منطقه ای و سپس نقش آفرینی در عرصه ملی قرار داده‌ایم.

قربانی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که از وضعیت دانشگاه محوری به سمت جامعه محوری برویم و از جانب وزارت علوم دو ماموریت مهم تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و همچنین تامین دانش و فناوری تحول آفرین را بر عهده گرفته ایم.

وی اضافه کرد: «آموزش، پژوهش و بیرون داد هدفمند» و «شاگرد، فناور و نوآورپروری» هم در بحث عرضه و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص و هم تامین دانش و فناوری می تواند موثر باشد و ارتقاء این مرکز به دانشگاه مسوولیت‌پذیر به قدری مهم است که ما طراحی دانشکده علوم حرفه‌ای که پایه آن براساس‌ پذیرش دانشجو و نیاز صنعت است را مد نظر قرار داده‌ایم.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا عنوان‌ کرد: یکی از استان های پیشرو در طرح بورسیه صنعتی دانشجو هستیم که در آن دانشجو براساس نیاز صنعت انتخاب و پذیرش می شود و بابت تحصیل و کارورزی در آن رشته حقوق و مزایا دریافت می کند و اگر در برابر تعهداتی که در قبال آن صنعت دارد، موفق شود، از خدمت سربازی معاف و دوره خدمت را در صنعت طی می کند.

قربانی اظهار کرد: در این طرح، دانشجو با صنعت ارتباط می گیرد و هدف ما این است که از نیروی انسانی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. در این راستا در گام اول تفاهم‌نامه شش جانبه ای با کمک استانداری و شرکت‌های صنعتی بین نقش آفرینان عرصه صنعت و دانشگاه منعقد کرده‌ایم و سهمیه ما در ابتدای کار، هشتاد و شش ظرفیت است.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: در بعد تامین نیروی انسانی ماهر در استان قزوین مسوولیت ویژه ای داریم. ما دو درصد جمعیت کشور و در ازای آن هشت درصد صنعت کشور را در استانمان داریم، بنابراین تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص یک مسوولیت اجتماعی ویژه برای دانشگاه فنی‌ و آموزشی بویین زهرا می باشد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436252

مهمترین اخبار ایران و جهان: