نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:43

برزیل: جهان دارد از جنگ اوکراین خسته می‌شود

رئیس جمهور برزیل طی سخنرانی در نشست سران اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین در بروکسل گفت که جهان دارد از جنگ اوکراین خسته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل روز سه‌شنبه گفت که جهان دارد از جنگ اوکراین خسته می‌شود.

وی که این سخنان را در جریان نشست سران اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین در بروکسل مطرح می‌کرد از ابراز اظهارات تند علیه روسیه خودداری کرده و از سخنرانی «گابریل بوریچ» رئیس جمهور شیلی که خواسته بود رهبران آمریکای لاتین اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کرده، انتقاد کرد.

داسیلوا در این سخنرانی با اشاره به جنگ اوکراین گفت: «جهان در حال خسته شدن است و کشورها دارند (از  جنگ اوکراین) خسته می‌شوند».

رئیس جمهور برزیل در سخنرانی خود بر ضرورت ایجاد گروهی از کشورها که قادر به ایجاد صلح در زمان مناسب میان روسیه و اوکراین بوده، تاکید کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374108

مهمترین اخبار ایران و جهان: