نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 14:02

۱۵۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای امسال در مازندران اضافه شد

ساری- مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران گفت: در سال جاری ۱۵۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای با بیش از یک میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اضافه شده است.

به گزار خبرنگار مهر، سید حسین درویشی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران یکی از استان‌های مهم و با بضاعت در کشور محسوب می‌شود، گفت: استعدادهای نهفته زیادی در استان وجود دارد و باید آن را شناسایی کنیم.

وی مدیریت واحد امر مهارت آموزی را امری مهم برشمرد و گفت: برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی هیئت مؤسس و امنای مجمع خیرین مهارت آموزی در استان پس از خراسان رضوی تشکیل شده است.

وی بازدید از مراکز فنی حرفه‌ای برگزاری دوره‌های مهارتی، برپایی نمایشگاه‌های مهارتی، تجلیل از مهارت آموختگان را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: برپایی میز خدمت و ایستگاه سوادآموزی و دیدار با صاحبان صنوف همایش بزرگ توسعه فنی حرفه‌ای از جمله برنامه‌هاست.

درویشی با اشاره به اینکه هزار و ۸۷۹ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان فعال است، گفت: ۱۵۸ آموزشگاه آزاد از ابتدای امسال تاکنون به جمع آموزشگاه‌های آزاد استان اضافه شده است و یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان سرمایه بخش خصوصی در بخش مهارت اضافه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه سازمان آموزش فنی حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی بر اساس نیازهای روز جامعه است، با تاکید بر اینکه آموزش باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد، گفت: آموزش‌ها باید به سمت رشته‌های نو و جدید سوق پیدا کند و آموزش‌ها باید بر اساس حکمرانی منطقه‌ای و محلی رخ دهد.

وی با بیانی که سالانه حدود ۵۰ هزار نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۶۵ درصد متقاضیان بانوان و ۳۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با بیانی که میل بانوان به سمت مهارت آموزی افزایش یافته است، گفت: ۱۲ تا ۱۳ هزار نفر افرادی هستند که دارای فرصت‌های شغلی هستند.

مدیر کل فنی حرفه‌ای استان مازندران با بیان که ۸۵ درصد کارجویان فاقد مهارت هستند، گفت: فنی حرفه‌ای استان مازندران رتبه دوم را در زمینه ایجاد اشتغال در استان کسب کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415596

مهمترین اخبار ایران و جهان: