نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:50

خدمات طب سنتی از بیمارستان‌ها حذف می‌شود؟

مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما هنوز خدمات طب ایرانی را وارد بیمارستان‌ها نکردیم که بخواهیم آن را حذف کنیم اگرچه این خدمات به شکل خیلی محدود در برخی بیمارستان‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، آرمان زرگران مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درباره اینکه حذف خدمات درمانی طب سنتی از سطح بیمارستان‌های کشور خلاف قانون است گفت: این تیتر خبری بود که یکی از خبرگزاری‌ها کار کرد اما گزاره حذف خدمات درمانی طب سنتی از بیمارستان‌ها کاملاً غلط است چون حذف برای زمانی است که خدمات ارائه می‌شود و گروهی آن را حذف می‌کنند.

وی افزود: ما هنوز خدمات طب ایرانی را وارد بیمارستان‌ها نکردیم که بخواهیم آن را حذف کنیم اگرچه این خدمات به شکل خیلی محدود در برخی بیمارستان‌ها ارائه می‌شود اما به صورت یک ساختار منظم تلفیق خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و ساختار بیمارستان‌های کشور رخ نداده است.

مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تصریح کرد: ارائه خدمات طب سنتی در بیمارستا ن‌ها در کشور‌هایی که صاحبان طب سنتی هستند یک موضوع عادی و مرسوم است اما در کشور ما هجمه‌هایی علیه این موضوع وجود دارد.

وی گفت: در بازدیدی که از بیمارستان‌های طب رایج و طب تلفیقی در کره جنوبی داشتیم مشاهده کردیم که طب سنتی را به شکل طبقه‌بندی شده وارد نظام سلامت کردند و پزشکان طب سنتی در کنار پزشکان متخصص در بیمارستان‌های طب کره‌ای و طب تلفیقی به ارائه خدمات می‌پرداختند و این روند تلفیقی در کشور‌های چین و هند و تایلند و بسیاری از کشور‌های دیگر هم وجود دارد.

زرگران تأکید کرد: ارائه خدمات طب ایرانی و طب سنتی در بیمارستان‌ها ضروری است و باید اتفاق بیفتد و گزاره حذف، گزاره درستی نیست چون هنوز وارد بیمارستان‌ها نشده است و متولیان سلامت کشور و وزارت بهداشت نسبت به این موضوع باید اهتمام ویژه داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432208

مهمترین اخبار ایران و جهان: