نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 07:35

جایگاه موثر مردم در نظام جمهوری اسلامی باید تبیین شود

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حجاب، برجام و اینترنت سه محور اصلی برنامه ریزی شده از سوی دشمن در راستای کاهش مشارکت مردمی و... در انتخابات پیش رو است، گفت: مردم باید متوجه نقش و جایگاه موثر و اساسی خود در نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی محمدی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین که در محل سالن همایشات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن اشاره به تصویب قانون جدید انتخابات توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آراء، اظهار کرد: در قانون جدید انتخابات حوزه اختیارات شورای نگهبان به عنوان اصلی ترین دستگاه حکومتی تقویت و توسعه یافته است.

وی ادامه داد: برخی جریانات سیاسی داخلی و خارجی به دنبال نقض قانون جدید انتخاباتی هستند و اصلی ترین تلاش آن ها کاهش اختیارات شورای نگهبان و عدم رضایت عمومی از این قانون جدید است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ماهیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، افزود: بر خلاف اصول و چارچوب سایر احزاب سیاسی، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال افزایش مشارکت مردم در انتخابات در راستای سخن تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

محمدی با تاکید بر اینکه حجاب، برجام و اینترنت سه محور اصلی برنامه ریزی شده از سوی دشمن در راستای کاهش مشارکت مردمی و... در انتخابات پیش رو است، گفت: مردم باید متوجه نقش و جایگاه موثر و اساسی خود در نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. بنا بر تاکید مقام معظم رهبری وظیفه قشر انقلابی جامعه تزریق امید به بدنه مردم است که باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

وی هدف از تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی دانست و یادآور شد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای وحدت همگانی در راس جریان واحد انقلابی شکل گرفته است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ماهیت یک تشکل سیاسی را شناخت و دفاع از کارنامه خود دانست و عنوان کرد: عملکرد و اقدامات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم بی سابقه بوده و باید این عملکرد قابل دفاع با ادبیاتی روان برای مروم تبیین شود.

محمدی ضمن تشریح برخی از اقدامات اساسی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، تصریح کرد: تصویب اصلاح نظام بانکی کشور، تصویب قانون شفافیت آرا، تصویب قانون کالابرگ الکترونیک، تصویب قانون جدید انتخابات و تصویب قانون راهبردی انرژی هسته ای از جمله اقدامات زیر ساختی و اساسی بوده که در دوره صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های قانونی جهت ارتقاء رفاه اجتماعی مردم انجام شده و در آینده ای نه چندان دور چالش های فعلی به فرصت تبدیل خواهند شد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: دشمن با نفوذ گسترده در بستر فضای مجازی فعالیت خود را جلو می برد و امروز فعالین سیاسی نیز باید در پی توسعه فعالیت های خود در این فضا باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396596

مهمترین اخبار ایران و جهان: