نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 15:36

اسامی ۸۰ طرح برتر رویداد ملی نما اعلام شد

سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان از اعلام اسامی ۸۰ طرح برتر رویداد ملی نما(نوآوری مشارکت های اجتماعی) خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پارسانیا سرپرست اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از اعلام اسامی ۸۰ طرح برتر رویداد ملی نما خبر داد و اظهار کرد: رویداد نوآوری مشارکت‌های اجتماعی جوانان (نما) با هدف شناسایی ایده‌های برتر جوانان در حوزه حل مسائل اجتماعی برگزار و در مدت فراخوان این رویداد بیش از ۱۴۰۰ نفر جوان دغدغه مند در قالب ۴۲۲ تیم ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ثبت نام کشوری رویداد نما با استقبال خوبی مواجه شد افزود: رویداد ملی نما با نظارت معاونت امور جوانان برنامه‌ریزی و برگزاری آن در اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان و ادارات کل ورزش وجوانان استان‌ها و با همکاری خانه خلاق و نوآوری دال پیگیری شد. در این رویداد کلیه طرح‌های گروه‌های جوان از سراسر کشور در حوزه حل مسائل مختلف اجتماعی جمع‌آوری شدند و پس از بررسی و غربالگری کارشناسی طرح‌های برتر معرفی شدند.

سرپرست اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان با تاکید بر لزوم استفاده از ایده‌های نو و جدید در حوزه حل مسائل اجتماعی گفت: فراخوان رویداد ملی نما به عنوان رویداد برای شناسایی ایده‌های برتر جوانان در حوزه حل مسائل اجتماعی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام شد و علاقمندان تا ۱۵ تیر ماه فرصت داشته‌اند تا در این رویداد ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ طرح و ایده به عنوان ایده برتر گروه‌های جوانان شناسایی شده‌اند افزود: در ادامه رویداد نما قرار است تا گروه‌های جوانان که به عنوان صاحبان ایده‌های برتر شناسایی شده‌اند، ایده‌های نوآورانه خود را تقویت کرده و در مسیر عملیاتی سازی ایده‌هایشان پیش روند.

سرپرست اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در توضیح نحوه انتخاب طرح‌های برتر این رویداد گفت: به منظور ارزیابی تیم‌های ثبت نام کننده از ظرفیت شبکه ملی و تخصصی خلاق و نوآوری اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان استفاده شد و دبیران استانی این شبکه، طرح‌های دریافتی در استان خود را از طریق فرم‌های مشخص و کارشناسی شده مورد ارزیابی قرار دادند و سپس با تعیین طرح‌های برتر هر استان، به منظور شناسایی طرح‌های برتر ملی کمیته‌ای تخصصی متشکل از صاحب نظران آشنا به حوزه نوآوری در مشارکت اجتماعی تشکیل شد و سرانجام از طریق این کمیته اسامی پذیرفته شدگان نهایی اعلام شد.

پارسانیا از برگزاری کمپ‌های آموزشی برای پذیرفته شدگان مرحله اول خبر داد و افزود: طرح‌های برگزیده مرحله اول رویداد نما در کمپ‌های آموزشی پهنه‌های جغرافیایی پنجگانه به نمایندگی استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و اصفهان شرکت خواهند کرد که در هر پهنه جغرافیایی حدود ۱۵ الی ۱۷ تیم قرار است تا به صورت عملیاتی با نحوه توسعه نوآورانه طرح‌های خود آشنا شوند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت طرح‌های منتخب در مرحله اول افزود: در مرحله دوم و پس از برگزاری کمپ‌های آموزشی و تکمیل و اصلاح طرح‌ها برگزیده مرحله اول، تیم‌های شرکت کننده طرح خود را به صورت نهایی برای داوران ارائه خواهند کرد تا از میان آن‌ها مجدداً طرح‌های برتر و تقویت شده شناسایی گردند و به عنوان طرح‌ها برگزیده برگزیده‌ها برای اجرایی شدن مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از حمایت اجرایی شدن طرح‌های منتخب مرحله دوم خبر داد و اظهار داشت: برگزیدگان نهایی رویداد نما از طریق اختصاص سرمایه بذری، تسهیل دریافت تسهیلات کم بهره، دریافت مشاوره و منتورینگ رایگان برای ایده‌های برتر و معرفی به شبکه سرمایه‌گذاری و شتاب دهنده‌های زیست بوم دانش بنیان کشور مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405696

مهمترین اخبار ایران و جهان: