نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 18:16

احداث ۱۷۲ واحد مسکونی برای محرومین توسط جهادگران بسیجی اراک

اراک- فرمانده سپاه ناحیه اراک از احداث ۱۷۲ واحد مسکونی برای محرومین توسط جهادگران بسیجی خبر داد.

سرهنگ محمد مهجوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با شناختی که از جوانان داشتند فرمان تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند تا بسیج در کنار سایر مأموریت‌ها در عرصه سازندگی نیز حضور پیدا کند.

فرمانده سپاه اراک افزود: امروز بسیج سازندگی به یکی از سرمایه‌های مهم کشور تبدیل شده و توانسته با اقدامات مختلف در حوزه خدمت رسانی به مردم، جایگاه مردمی خوبی کسب کند.

مهجوری با اشاره به اینکه بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل تا به امروز به عنوان یک الگوی خدمت رسانی و خدمت‌گزاری خالصانه شناخته شده است، گفت: جهادگران بسیج سازندگی انسان‌های شایسته، خالص و با بصیرتی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی همواره در حال کمک به مردم و به خصوص قشر محروم هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از برکات حرکت بسیج سازندگی، خدمت رسانی است که میلیون‌ها نفر به صورت مستقیم از آن بهره مند می‌شوند. بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت جوانان استان مرکزی منشأ خیرات و برکات زیادی در استان بوده است. این جوانان الگوی کار و تلاش برای همه مسئولین و مردم هستند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با تشریح اقدامات بسیج سازندگی در اراک گفت: ۲۵۶ هزار جهادگر در قالب گروه‌های جهادی مختلف در حال خدمت رسانی به مردم و محرومین هستند. از سیل سال ۱۳۹۸ جهادگران بدون هیچ چشم داشتی در مناطق محروم و سیل زده برای افراد ناتوان خانه سازی کردند. همچنین جهادگران در سیل سال گذشته، در روستای آهنگران نیز اولین گروهی بودند که به محل اعزام شدند و شروع به خانه سازی کردند.

وی افزود: ۴۲ پروژه آبرسانی در روستاهای استان مرکزی، لایروبی قنوات، جدول گذاری، حفر قنات، لوله گذاری روستای میقان، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت غسالخانه، بازسازی ۱۲ مسجد در شهرستان اراک و ساخت ۱۷۲ منزل مسکونی از سال ۹۸ تاکنون از جمله خدمات جهادگران جهاد سازندگی با کمک مردم و خیرین بوده است.

مهجوری خاطر نشان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به محرومین، ۲۳۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده و همچنین ۷۰ سری جهیزیه در سال گذشته و ۲۰ سری جهیزیه در سال جاری تهیه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209396

مهمترین اخبار ایران و جهان: